От Кайро до София и обратно - Mercedes-Benz 250 CE от Vilner Garage

Историята на този Mercedes-Benz 250 CE е доста заплетена, но не толкова, колкото тази на дървесината използвана от Vilner, за цялостната промяна на салона на автомобила. Абанос, превърнат във висококачествен фурнир. Преди да попадне в България и в салона на този 1970 Mercedes-Benz 250 CE, дървесината е била част от интериора на класическа Riva Aquarama, изработена предимно от махагон, но със специално поръчани абаносови апликации. Лодката била същата година на производство, като колата и собственост на същия предприемач от Саудитска Арабия.
@@@ Той грижливо съхранявал своята Aquarama в климатизирано помещение, като любима вещ, с намерението да я запази за поколенията. Уви, през 1988-ма плавателният съд изчезва безследно, за да бъде открит едва през 2007-ма в близост до Кайро, за голямо съжаление в окаяно състояние.Властите така и не успяват да открият извършителите на кражбата, а както точно се е случило с лодката, остава мистерия. Законният собственик получава обратно остатъците от вече отписаното си движимо имущество, което не подлежи на реставрация. @@@ Тогава предприемачът решава да възстанови своя 250 CE, като ползва сравнително запазени фрагменти от абаноса в комбинация с орех. Атанас Вилнер не издава подробности около това, как предприемачът се е свързал с ателието в България, но подчертава, че това е първата поръчка от Близкия Изток, след няколко години затишие.Задачата не е лека. Автомобилът е транспортиран по море, а остатъците от дървесината са допълнени с нова от същия тип и орех, пресовани във фурнир, за да могат да бъдат положени в автомобила. @@@ Резултатът е впечатляващ, без да бъде натрапчив, а идеята салонът да бъде максимално класически, с едно изключение – стерео системата и амбиентното LED осветление. Докато сърцето на музикалната инсталация е маскираният, като старо радио супер съвременен Becker Mexico, решетките на говорителите са изработени от перфориран лексан и сияят в синьо. @@@ Комбинацията от специфично перфорирания лексан със сребристите безели на тонколоните, с изобилието от заобикалящите ги фурнир и синя кожа, създава уникална класическа атмосфера с леки стиймпънк нотки. Същото синьо се изпъчва и от LED ивиците монтирани в пода, вратите и дори тавана на колата. Самият таван пък е покрит със сива перфорирана алкантара, като дупчиците не са случайни. "Използвахме перфориран материал, за да се доближим присъствието и максимално до оригиналната кожена тапицерия", разказва Атанас Вилнер. @@@ В контраст, подът на този Mercedes е кафяв, а салонът основно покрит със синя кожа. На пръв поглед изчистен, като дизайн, кокпитът е изпълнен с висококачествени детайли, като например покритата със синя алкантара рамка около скоростния лост, кожените ограничителни ленти на вратите и джобовете в корите, кафявите колани, както и воланът, който изцяло преоблечен с черна кожа и синя за сърцевината. В знак на комплимент към клиента, Vilner предават проекта с подарък чанта, изработена от същите фини кожа и алкантара, използвани в салона на този 250 CE. "Създадохме забележителен автомобил, който едновременно е отражение на философията на своя собственик, както и стилно убежище на духа на неговата обичана Aquarama", допълва Вилнер. 1970 Mercedes-Benz 250 CE, 2497 куб, см, 6-цил. редови, 150 к.с., 199 Нм, 4-ст. автоматична, задно предаване, 1360 кг.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти