От Кайро до София и обратно - Mercedes-Benz 250 CE от Vilner Garage

От Кайро до София и обратно - Mercedes-Benz 250 CE от Vilner Garage
Историята на този Mercedes-Benz 250 CE е доста заплетена, но не толкова, колкото тази на дървесината използвана от Vilner, за цялостната промяна на салона на автомобила. Абанос, превърнат във висококачествен фурнир. Преди да попадне в България и в салона на този 1970 Mercedes-Benz 250 CE, дървесината е била част от интериора на класическа Riva Aquarama, изработена предимно от махагон, но със специално поръчани абаносови апликации. Лодката била същата година на производство, като колата и собственост на същия предприемач от Саудитска Арабия.
Той грижливо съхранявал своята Aquarama в климатизирано помещение, като любима вещ, с намерението да я запази за поколенията. Уви, през 1988-ма плавателният съд изчезва безследно, за да бъде открит едва през 2007-ма в близост до Кайро, за голямо съжаление в окаяно състояние.Властите така и не успяват да открият извършителите на кражбата, а както точно се е случило с лодката, остава мистерия. Законният собственик получава обратно остатъците от вече отписаното си движимо имущество, което не подлежи на реставрация.
Тогава предприемачът решава да възстанови своя 250 CE, като ползва сравнително запазени фрагменти от абаноса в комбинация с орех. Атанас Вилнер не издава подробности около това, как предприемачът се е свързал с ателието в България, но подчертава, че това е първата поръчка от Близкия Изток, след няколко години затишие.Задачата не е лека. Автомобилът е транспортиран по море, а остатъците от дървесината са допълнени с нова от същия тип и орех, пресовани във фурнир, за да могат да бъдат положени в автомобила.
Резултатът е впечатляващ, без да бъде натрапчив, а идеята салонът да бъде максимално класически, с едно изключение – стерео системата и амбиентното LED осветление. Докато сърцето на музикалната инсталация е маскираният, като старо радио супер съвременен Becker Mexico, решетките на говорителите са изработени от перфориран лексан и сияят в синьо.
Комбинацията от специфично перфорирания лексан със сребристите безели на тонколоните, с изобилието от заобикалящите ги фурнир и синя кожа, създава уникална класическа атмосфера с леки стиймпънк нотки. Същото синьо се изпъчва и от LED ивиците монтирани в пода, вратите и дори тавана на колата. Самият таван пък е покрит със сива перфорирана алкантара, като дупчиците не са случайни.
"Използвахме перфориран материал, за да се доближим присъствието и максимално до оригиналната кожена тапицерия", разказва Атанас Вилнер.
В контраст, подът на този Mercedes е кафяв, а салонът основно покрит със синя кожа. На пръв поглед изчистен, като дизайн, кокпитът е изпълнен с висококачествени детайли, като например покритата със синя алкантара рамка около скоростния лост, кожените ограничителни ленти на вратите и джобовете в корите, кафявите колани, както и воланът, който изцяло преоблечен с черна кожа и синя за сърцевината. В знак на комплимент към клиента, Vilner предават проекта с подарък чанта, изработена от същите фини кожа и алкантара, използвани в салона на този 250 CE.
"Създадохме забележителен автомобил, който едновременно е отражение на философията на своя собственик, както и стилно убежище на духа на неговата обичана Aquarama", допълва Вилнер.


1970 Mercedes-Benz 250 CE, 2497 куб, см, 6-цил. редови, 150 к.с., 199 Нм, 4-ст. автоматична, задно предаване, 1360 кг.
Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички