Французи триумфираха в Еко Рали България 2018
Екипажът Дидие Малга – Ан Бонел с Renault Zoe победи в Еко Рали България 2018. Французите се справиха най-добре с етапите от София до Вършец и обратно, в кръга от Световната купа на ФИА за електромобили, като оглавиха класирането още в първия състезателен ден и задържаха аванса си до финала.
На второ място се класираха испанците Хавиер Молто и Лорен Серано с BMW i3, а подиумът допълниха Калин Дедиков и Георги Павлов, също с електромобил на баварската компания. Тимът "Ре Спорт" на Дедиков и Павлов грабна и купата в отборното класиране, след като вторият им екипаж Александър Шахов и Антоанета Дедикова се класира на шесто място в генералното.
С победата на френския тим, родната за тях марка Renault взе купата при конструкторите, следвана от BMW и Tesla. Именно с Tesla бяха най-добрите дебютанти – Милен Маринов и Радослав Маринов от тима на "Топрентакар" (4-о място).
Освен кръг от Световната Е-Купа, Еко Рали България 2018 бе и част от т. нар. Балканска Еко Купа, в която влизат още рали "Хайтек Еко-Мобилити" в Гърция и "Тесла рали" в Сърбия. В ранглистата за регионалния шампионат победители станаха Дедиков и Павлов, а България е водач в класирането по нации.
Специалната купа на Общините отиде в ръцете на рали-легендата Стоян Апостолов и дъщеря му Павлина Апостолова, които бранеха честта на община Бургас. Втори се класира отборът на Столична община, който взе това място и в отборното класиране. Най-добре представилият се дамски екипаж пък бе този на Атанаска Иванова и Силвия Николова (Renault Zoe, Екарс.БГ).
Общо 19 машини - 17 електромобила и 2 хибрида, взеха участие в Еко Рали България, с което надпреварата подобри миналогодишното си постижение от 15 екологични возила. Следващият кръг от Световната Е-Регуларити купа на ФИА е Solar Car Race в Япония, следвано от рали New Energies в Полша.