KIA Ceed атакува Европа

KIA не може да си позволи да лежи на стари лаври и да разчита само на историята си, носейки се по течението. Корейците най-добре знаят това след като компанията произвежда автомобили за европейския пазар едва от началото на 90-те години и зад гърба й не стоят десетки поколения модели, каквато е ситуацията при преките им конкуренти.

 

Това е основната причина за решението на KIA да вземат нещата в свои ръце с новото, трето поколение на Ceed. Той е най-важният им продукт и точно с него те искат да покажат на света накъде и по какъв начин ще се развиват.

РОДЕН НА СТАРИЯ КОНТИНЕНТ

Целта е ясно поставена пред новия Ceed – да бъдат постигнати продажби от над половин милион автомобила и нито крачка назад. Всички усилия са концентрирани около европейските пазари и точно за там е разработен моделът. От първоначалния дизайн, през цялата работа по разработката му в Германия, производството в Словакия и очакваните продажби – всичко това се случва в Европа.

Всички усилия на KIA са новият Ceed да се превърне в център на стратегията за развитие на корейската компания на Стария континент. По време на официалното представяне на модела в красивата португалска провинция Фару, край брега на Атлантическия океан, от KIA обявиха скорошно представяне за първи път на Shooting Brake вариант на Ceed. Автомобилът изглежда атрактивен и ще привлече интереса на свежи нови клиенти към модела.

 

 

ВИЗИЯ

Дизайнът на последното поколение Ceed е силно променен, като страничната линия е по-хоризонтална, което визуално прави модела да изглежда по-издължен, общата широчина е увеличена, с което се печели повече пространство в купето. Светлините са основният акцент на Ceed и оборудването им стандартно с LED дневни светлини прави колата да изглежда красива във всяка версия на оборудване. Наричат ги "ледени кубчета" и от снимките става ясно защо е така. В миналото поколение с такива светеха само GT версиите. Стоповете също са подчертани от красива LED светлинна линия.

ПРОСТРАНСТВО

В интериора всички важни неща са ориентирани към максимално удобство на водача, а за пасажера до него е оставено изчистено пространство за комфортно пътуване. Пространството за краката за пътуващите е най-доброто в класа, а багажникът е един от най-големите. Намаленото ниво на шум в купето допринася за по-отморяващо пътуване и заедно с използваните по-качествени материали прави интериора по-приятен при дълги пътувания.

В края на 2018 ще бъде пусната в продажба и комби версията. Ceed е пораснал на дължина и това му позволява да разполага с най-големия багажник в класа. Доста сериозно постижение, като се има предвид колко обемен е багажникът на Skoda Octavia Combi. Всъщност обемът му е по-голям дори от някои комбита от по-високия D-сегмент!

 

 

ДВИГАТЕЛИ

Ceed идва с нови двигатели, създадени да отговорят на нуждите на клиентите му. Бензиновите версии започват с обновена версия на популярния 1-литров T-GDi турбо двигател с директно впръскване на горивото. Мощността му е 120 кс, а въртящият момент 172 Нм.

Следващият е напълно новият 1.4-литров T-GDi турбо двигател с името Kappa. Той замества стария с работен обем от 1.6 литра, но въпреки това е по-мощен с 4% или общо 140 кс. Въртящият му момент е доста добър за размера – 242 Нм, готов на разположение от 1500 до 3200 оборота. Оборудва се със седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя или с 6-степенна механична.

Третият бензинов двигател е атмосферен с 1.4 литра работен обем, мощност от 100 кс и 134 Нм въртящ момент.

 

 

За Ceed е разработен напълно нов CRDi дизелов двигател с обем от 1.6 литра, който да отговаря на последните най-строги изисквания за вредни емисии Euro 6d. Ще се продава в две версии: 115 кс и 136 кс и въртящ момент от 280 и 300 Нм. И двете версии ще се оборудват както с 6-степенна механична, така и със 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. За да отговорят на тенденциите на пазара, от KIA ще предлагат от 2019 година хибриден Ceed EcoDynamics+ с комбинирано 48V задвижване и дизелов двигател.

ОКАЧВАНЕ

За да работи едно окачване прецизно, му е нужно "твърдо" шаси, което не се поддава лесно на усукване. Такава е и новата платформа на KIA – К2, на която стъпва стабилно окачването. То е разработено за по-прецизно управление и стабилно поведение. Постигнато е чувство на по-директно управление на предницата чрез създаване на по-директна със 17% кормилна рейка и нови настройки на електрическия усилвател.

Предните пружини също така са с 40% по-твърди в сравнение с предишния модел, а задните с 10% по-меки. Амортисьорите са с напълно нови настройки, както и стабилизиращите щанги. Голяма част от тестовете са проведени по уникално разнообразните завои от Северната дъга на легендарната германска писта "Нюрбургринг". За доброто поведение на Ceed по завоите помагат и опционалните 17-инчови Michelin Pilot Sport 4 гуми.

 

 

ТЕХНОЛОГИИ

Иновациите са сърцето на новия Ceed, който ще се превърне в най-високо технологичния модел на KIA и един от лидерите на пазара в класа. Цялата нужна информация може да се следи от 7 или 8-инчов сензорен екран. Навигационната система е разработена съвместно с TomTom и позволява интеграция на смартфон с операционни системи на Android или iPhone. Предлага се и безжично зареждане на смартфон, а озвучаването е поверено на JBL Premium система Clari-Fi.

Системата за избор на работа на автоматичната 7-степенна скоростна кутия дава възможност за преминаване от Normal към Sport настройки. При първите смяната на предавки е по-плавна и се постига по-нисък разход на гориво, а при втората се подобрява динамиката на автомобила, воланът става по-тежък и директен.

Предлага се за първи път отопление на предното стъкло с почти невидимо интегрирани реотани. Отопление и вентилация на седалките също се включват към опциите на новия Ceed.

 

 

СИГУРНОСТ НА ПЪТЯ

За първи път модел на KIA, продаван в Европа, е оборудван с автономна система за следене на движението в пътната лента. Освен за движението и завиването системата следи движещите се отпред коли и може автономно да намалява, спира и ускорява спрямо тях. Системата работи чрез външни датчици и камери и може да оперира от 0 до 130 км/ч.

Други предлагани системи за новия Ceed са интелигентен крууз контрол, старт стоп, предупреждение за опасност в сляпата зона на огледалата, предупреждение за заден удар при движение в трафик и разпознаване и предупреждение за опасност при движение на пешеходци и др.

И така, новият Ceed е напълно готов да защитава позицията си на европейския пазар и да се бори със сериозната конкуренция за нови клиенти в компактния семеен клас автомобили. Един от силните козове на KIA продължават да бъдат седемте години гаранция (или 150 хиляди км пробег), които дават за своите автомобили.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти