Новият KIA Niro EV вече се дистрибутира в Корея. С автономен пробег от 450 км 100%-вият електромобил комбинира удоволствие от шофирането с атрактивен дизайн, удобството и практичността на кросоувър, и задвижване, което не генерира вредни емисии.
KIA Niro EV заема специална позиция на световните пазари със своята CUV форма и изцяло електрическо задвижване. Моделът се предлага и във версии Хибрид и Плъгин, чийто общи продажби надхвърлиха 200 000 броя (65 000, от които са реализирани в Европа) в международен мащаб само за 2 г. след лансирането му през 2016 г. корейският автомобилен производител е получил над 5 000 поръчки за Niro EV след представянето на електромобила на изложението в Пусан, по-рано тази година.
Niro EV е вторият изцяло електрически автомобил, след Soul EV, който Kia предлага на световните пазари. Европейският дебют на модела ще се осъществи по време на Автосалона в Париж през октомври тази година и ще се предлага в европейската търговска мрежа от края на 2018 г.
450 км пробег с едно зареждане от следваща генерация изцяло електрическо задвижване
Niro EV е оборудван с голяма 64 kWh батерия, която гарантира пробег от 450 км с едно зареждане. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути. Клиентите могат да поръчат своя Niro EV и с опционалната 39.2 kWh литиево-полимерна батерия с пробег до 300 км с едно зареждане.
Мощността се предава към предните колела от мотор с мощност 150 кВт (204 кс), който осигурява въртящ момент 395 Нм от 0 об/мин. Това позволява на Niro EV да ускорява от 0 до 100 км/ч само за 7.8 секунди. Батерията е разположена ниско долу в каросерията, под багажника, давайки на кросоувъра център на тежестта, подобен на този на седан или хечбек, което осигурява максимална стабилност и удоволствие от шофирането.
Асистиращи системи за водача
Системите за активна сигурност, достъпни за Niro EV, включват предупредителна система с асистент за избягване на сблъсък (Forward Collision Warning с Forward Collision-Avoidance Assist), интелигентен автопилот с функция за тръгване и спиране (Smart Cruise Control с Intelligent Stop & Go) и система за следене на пътната лента (Lane Following Assist). Lane Following Assist е технология за автономно управление от ниво 2, която проследява трафика пред автомобила. Системата управлява ускорението, спирането и кормилното управление в зависимост от наличните отпред автомобили, използвайки външни сензори, за да запази безопасна дистанция. Lane Following Assist работи в диапазона от 0 до 130 км/ч.
Модерен интериор със специфични за електромобил технологии и кросоувър функционалност
Интериорът на Niro EV комбинира модерен дизайн с обширно вътрешно пространство. Niro EV се отличава от другите версии на модела с нови функции и дизайнерски елементи. Декорираното в синьо табло е в унисон с екстериора, докато оформлението на централната конзола е опростено с интегриран селектор за трансмисията shift-by-wire.
Усъвършенстваният 7-инчовият тъчскрийн HMI (human-machine interface), разположен в центъра на таблото, предлага набор от функции, специфични за електромобил. Новата инфотейнмънт система дава информация за локации на най-близките зарядни станции, нивото на заряд и километрите, които автомобилът може да измине, преди да се наложи да бъде свързан към контакта. 7-инчов LCD-дисплей позволява на шофьора да проверява интуитивно в движение информация за шофирането и електрическия задвижващ тракт. Оформената по нов начин централна конзола отваря повече място за малки вещи – както и за безжично зарядно устройство за смартфон. При свързаност на автомобила към електрическата мрежа, интегрирана в горната част на таблото лампа показва състоянието на батерията. Тази функция позволява на собствениците да установят отвън статуса на зареждане на автомобила.
Междуосието от 2700 мм осигурява обширно вътрешно пространство за пътниците в Niro EV. Каросерията е широка 1805 мм и висока 1560 мм, което гарантира максимално място за главата и раменете. Благодарение на дължината от 4375 мм автомобилът предлага повече място за товари – багажникът е с обем 451 л (VDA) повече, отколкото при конкурентни плъгин хибрид и електромобили.