Вход / Регистрирай се

Пиастри с безапелационна победа на "Зандвоорт", Верстапен втори, Хаджар с първи подиум

Оскар Пиастри спечели безапелационна победа в Гран при на Нидерландия на пистата "Зандвоорт". Австралийският пилот поведе от старта, опази лидерството си при всички възобновявания на надпреварата след инциденти и при всяко намаляване на разликата вдигаше темпото, за да отговори на предизвикателството. Скоростта на Макларън бе такава, че двамата с Ландо Норис водиха двубой и никой не можа да ги доближи през цялата надпревара до 10 обиколки преди финала, когато Ландо отпадна заради техническа повреда. Това изведе Макс Верстапен (Ред Бул) на второто място и Исак Хаджар (Рейсинг Булс) в топ 3.

Верстапен се опита със стратегия да направи нещо, но гумите му се износваха прекалено бързо, за да се бори с Макларън-ите. Хаджар изкара самотно състезание, но бе изключително стабилен.

Гран при на Нидерландия бе пълен кошмар за екипа на Ферари. Първо Люис Хамилтън катастрофира, а по-късно Андреа Кими Антонели удари Шарл Льоклер, което означаваше двойно отпадане за Скудерията.

Старт - Прогнозите от началото на седмицата за дъждовен уикенд на пистата "Зандвоорт" не се оправдаха и сесиите, както и квалификацията преминаха на сухо трасе. Сутринта в неделя очакванията бяха за състезание на сухо, но час преди старта официалната прогноза за дъжд скочи от 40% на 60%. Още преди началото петима пилоти се оказаха разследвани от стюардите: Люис Хамилтън за нарушение при влизане в питлейна, а Макс Верстапен, Ландо Норис, Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц - за неспазване на максималното делта време.

1 об./72 - На грида повечето пилоти бяха с гуми медиум. Верстапен, Юки Цунода, Франко Колапинто и Хюлкенберг бяха избрали софт. Естебан Окон и Оливър Беарман, който потегляше от питлейна, бяха с хард. 28 градуса бе температурата на асфалта. При изгасването на светофарите Оскар Пиастри поведе от първата позиция. Верстапен атакува с меките си гуми, изпревари Ландо Норис, опита да атакува и Пиастри, но изтърва контрола над болида си и едва не излетя от пистата. Остана втори пред Норис и излезлия четвърти Исак Хаджар.

3 об. - Пиастри бе на над 1,8 сек пред Верстапен. Следваха Норис, Хаджар, Шарл Льоклер, Джордж Ръсел, Хамилтън. В топ 10 бяха още Лиам Лоусън, Карлос Сайнц, Алекс Албон. Пиастри получи съобщение по радиото, че се очаква дъжд около седмата обиколка от състезанието.

6 об. - Предупреждението за времето беше вече официално и от ФИА. Прогнозата бе за лек дъжд в продължение на 7 до 10 обиколки. Пиастри бе на над 3,3 сек пред Верстапен и даде най-добра обиколка в надпреварата.

9 об. - Норис настигна Верстапен и в деветата от общо 72 обиколки го изпревари за второто място. "Добра работа. Сега да хванем Оскар", бе съобщението по радиото към Ландо. Строл мина през бокса.

11 об. - Норис бе на малко повече от 4 секунди зад Пиастри. Верстапен бързо изостана на повече от 3 от английския пилот на Макларън. Хаджар бе на още 2 сек зад нидерландския пилот на Ред Бул.

13. об. - Беърман каза по радиото, че се притеснява от състоянието на предното крило на Бортолето. "Развява се", бе репликата на Оливър по радиото. Малко след това Строл премина върху паднало на пистата парче от крилото. Стюардите съобщиха, че разследват дали Заубер-ът е бил оставен на пистата в опасно състояние.

15 об. - Норис свали секунда от преднината на съотборника си. В прогнозата обаче се появи предположение, че може облачността да се разкъса и само да прекапе, а не да вали, макар и леко. Зак Браун използваше за проверка дали вали "научния" метод на подаване на ръка изпод козирката на питуола.

18 об. - Темпото на Норис малко падна и разликата с Пиастри се задържа на 3 секунди. Льоклер трябваше да контролира темпото си заради температурата на задвижващата система. Той продължаваше да е пети, а Хамилтън - седми, разделени от Ръсел.

19 об. - Алонсо мина през пита. Норис каза, че започва да има известни грижи със задните си гуми. В следващата обиколка Цунода влезе в бокса, виждаха се и капки дъжд на отделни места по пистата.

21 об. - Износването на гумите се отрази на скоростта на Норис - разликата с Пиастри се увеличи с половин секунда. Верстапен бе на над 13 секунди от Ландо. Хаджар бе с по-постоянно темпо и се движеше на 2,1 сек от пилота на Ред Бул.

23 об. - Льоклер мина през бокса и докато излизаше от пита, Хамилтън катастрофира. Рейс контролът веднага пусна кола за сигурност и веднага в бокса бяха и двамата пилоти на Макларън. При смяната гумите на Норис имаше грешка на механиците и се забави. Верстапен също сложи нов комплект с не съвсем чист пит. И останалите пилоти в топ 10 минаха през пита.

25 об. - Пилотите на Макларън бяха с хард, както и Хаджар, Ръсел, Льоклер, Лоусън, Сайнц и всички останали освен Верстапен - той единствен бе с медиум. Ландо попита по радиото как е механикът на предния крик, който бе бутнат при грешката при пита му. Отговорът бе, че е добре. Льоклер бе губещия в тази серия, тъй като спря в бокса точно преди инцидента на съотборника си. Сейфти карът водеше колоната.

27 об. - Колата за сигурност се прибра в края на 26-ата обиколка. Пиастри контролираше темпото в челото на колоната. Австралиецът поведе при подновяването на надпреварата. Ръсел доближи максимално Хаджар, но не успя да го изпревари. Норис бе на 0,8 сек пред Верстапен.

30 об. - Над Зандвоорт оставаше много облачно, но така и не заваля сериозен дъжд. Пиастри бе на 2,1 сек пред Норис. Разликата на Ландо с Верстапен бе 1,7 сек. Ръсел бе на под секунда зад Хаджар. Льоклер вървеше шести, следван от Албон, Антонели, Строл, Окон.

31 об. - Рейс контролът пусна режим на виртуален сейфти кар заради изпопадали по пистата парчета от инцидент между Сайнц и Лоусън, при който задна лява гума на болида на Рейсинг Булс се спука.

32 об. - След подновяване на състезанието Льоклер атакува Ръсел, стигна се до сбутване с гумите, но Ферари-то успя да задмине съперника. Джордж опита да си върне петото място, но не успя. Сайнц получи 10 секунди наказание за удара с Лоусън.

35 об. - На Зандвоорт пак имаше жълти знамена за опасност на пистата, но сигнализацията бързо се изчисти. Ръсел се оплака, че Льоклер е бил изцяло извън пистата при маневрата си. Шарл също не бе доволен от съперника си, твърдейки, че не му е било оставено достатъчно място. Стюардите съобщиха, че инцидентът помежду им се разследва.

38 об. - Редът в челото на колоната бе Пиастри, Норис, Верстапен, Хаджар. Льоклер бе пети (разследван за инцидента с Ръсел) пред Джордж, Антонели, Албон, Строл, Окон. Алонсо се разправяше с тима си Астън Мартин, недоволствайки, че винаги го извеждат в трафик.

40 об. - Пиастри бе на 1,3 сек пред Норис. Верстапен вървеше на над 4 секунди зад британския пилот на Макларън. Хаджар доближи Ред Бул-а на 1,2 сек. Ръсел пък си размени позицията с Антонели след инструкция от питуола на Мерцедес.

45 об. - Разликите се запазваха без особено големи промени. Макларън-ите бяха наложили такова темпо, че се увеличаваше основно тяхната преднина спрямо останалите в колоната. Пиастри оставаше на 1,2-1,3 сек пред Норис. Верстапен вече бе на малко над 8 секунди от Ландо.

47 об. - Сайнц трудно повярва, че е наказан за инцидента с Лоусън, когато му съобщиха по радиото за санкцията. Той каза, че иска да говори със стюардите след състезанието, въпреки че бе предпоследен и нямаше шанс за някакво много по-добро класиране.

48 об. - Пилотите на Хаас Окон и Беърман все още не бяха спирали в бокса на този етап от надпреварата.

50 об. - Пиастри увеличи преднината си спрямо Норис на секунда и половина. Верстапен бе на 10 сек зад Ландо. Хаджар продължаваше самотното си, но много стабилно състезание. Льоклер не можеше да го настигне, движейки се на 3 сек от Рейсинг Бул-а, а Антонели бе на 2 сек от Ферари-то.

54 об. - Антонели удари Льоклер, което извади и второто Ферари от състезанието. Ударът беше толкова силен, че цялата предна част на болида на Шарл бе разбита. Излезе кола за сигурност. Пиастри и Норис веднага влязоха в пита като пак имаше забавяне при смяната на Ландо. Верстапен също бе в бокса.

56 об. - Стюардите обявиха 10 секунди наказание за Антонели за причиняване на катастрофа. Пиастри и Норис бяха с гуми хард, а Верстапен, Хаджар, Ръсел и Албон зад тях - със софт.

58 об. - Сейфти карът се прибра в края на 57-ия тур. Пиастри пак поведе уверено. Верстапен се залепи за Норис, Хаджар запази четвъртото място пред Ръсел и Албон. Антонели бе седми, но с наказание и разследван за превишена скорост в питлейна.

59 об. - Гасли бе осми, Алонсо опита да му вземе мястото, но пилотът на Алпин го задържа. Беарман заемаше десетата позиция пред Строл и Цунода.

60 об. - Норис свали разликата с Пиастри на половин секунда. Веднага след това Оскар вдигна темпото и върна преднината си на 1,2 сек.

65 об. - Норис каза по радиото, че усеща дим в колата си. Секунди след това той спря на пистата с техническа повреда. На трасето за пореден път излезе сейфти кар.

68 об. - На "Зандвоорт" се появиха нови капки дъжд при поредното подновяване на състезанието. Пиастри бе с хард срещу софта на Верстапен 4 обиколки преди финала. Оскар избяга на почти половин секунда в първите завои, увеличи разликата на почти 0,9 сек до втория сектор и на секунда в края на тура.

72 об. - В последните обиколки на Гран при на Нидерландия Пиастри бързо увеличи преднината си до 1,6 сек пред Верстапен. Австралиецът пресече пръв финала пред Верстапен и Хаджар. Четвърти се нареди Ръсел, следван от Албон, Беарман, Строл, Алонсо. Топ 10 допълниха Цунода и Окон.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички