Световният шампион Макс Верстапен стартира осми и завърши девети в Гран При на Унгария, а съветникът на тима доктор Хелмут Марко уточни, че първият проблем е бил изборът на стратегия с две спирания в бокса.
„Стратегията с едно спиране в бокса щеше да е по-добра, тъй като тук изпреварванията са наистина трудни – обясни доктор Марко. – Така че Макс можеше да е пети или шести, но скоростта ни е различна. Макс поддържаше две или три обиколки темпото на лидерите, но смятаме, че сме наясно какво се обърка.
Стюардите не наказаха Верстапен за атаката срещу Хамилтън
„При първия бокс Макс вече беше останал без гуми, а при втория мислехме, че можем да минем напред и да изпреварваме, но какво видяхте, Макс имаше скорост, но всичко приключи.“
След квалификацията в събота Макс беше убеден, че в RB21 има нещо „фундаментално сбъркано“ и през целия уикенд се оплакваше от липса на сцепление.
Норис рискува и спечели победата в Унгария пред Пиастри и Ръсел
Но според доктор Марко, проблемът е бил в гумите и по-скоро невъзможността те да бъдат вкарани в оптималния им работен прозорец заради механичните аеродинамични настройки на колата на Верстапен.
Хамилтън: Опитах се да избегна удара в Верстапен
Снимки: Imago