Вход / Регистрирай се

Норис рискува и спечели победата в Унгария пред Пиастри и Ръсел

Ландо Норис рискува и заложи на стратегия с едно спирането в бокса, която обаче се отплати и позволи на британеца да се пребори за победата в Гран При на Унгария.

Пилотът на Макларън стартира от третата позиция, но беше изпреварен от Джордж Ръсел и Фернандо Алонсо в първия завой. След това Норис се справи бързо-бързо с Алонсо, но остана заклещен зад Ръсел, което му коства време спрямо лидерите Шарл Леклер и Оскар Пиастри.

Това ранно изоставане накара Норис и неговият екип да погледнат към алтернативната стратегия със само една смяна на гуми, докато Леклер и Пиастри заложиха на по-конвенционалната стратегия с две спирания в бокса. Този ход обаче се оказа печеливш за Норис, който спечели своята пета победа от началото на сезона, въпреки че в края беше догонен от съотборника си Пиастри.

Австралиецът обаче така и не успя да се доближи достатъчно, за да атакува, въпреки че във финалните турове разполагаше с DRS и така завърши втори, на по-малко от 0.7 секунди зад Норис. Трети остана Ръсел, който се възползва от срива в темпото на Леклер във втората половина на дистанцията, за да се качи на подиума.

Стартиралият от полпозишъна Леклер остана разочарован на четвъртото място, на цели 42 секунди зад победителя Норис. Само няколко дни след своя 44-ти рожден ден Фернандо Алонсо направи най-силното си състезание от началото на сезона и завърши пети пред Габриел Бортолето, Ланс Строл, Лиам Лоусън, Макс Верстапен и Андреа Кими Антонели, които оформиха зоната на точките в Гран При на Унгария.

След 14-ия кръг за сезона Пиастри е начело в генералното класиране с актив от 284 точки и аванс от девет пункта пред Норис, който днес скъси седем точки от своето изоставане. Тройката, но на цели 97 точки зад лидера, оформя действащият шампион Верстапен.

Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Унгария
Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Унгария

При отборите Макларън вече води с цели 299 точки пред Ферари и изглежда само въпрос на време британският тим да си гарантира втората си поредна конструкторска титла. В борбата за втората позиция Ферари има преднина от 24 пункта пред Мерцедес.

Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Унгария
Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Унгария

Сега за отборите и пилотите във Формула 1 предстои една напълно заслужена едномесечна пауза преди финалните десет състезателни уикенда. Първият от тях ще бъде за Гран При на Нидерландия, а той ще се проведе между 29 и 31 август.

Най-интересното от надпреварата за Гран При на Унгария във Формула 1:

Старт - Отлично потегляне за Леклер, който успя да задържи Пиастри зад себе си, който по-скоро трябваше да се отбранява от Норис. Британецът зае много вътрешна траектория в спирането за първия завой и това позволи на Ръсел и Алонсо да го изпреварят.

1/70 - В края на първия тур Леклер водеше с 0.6 пред Пиастри, а зад него топ 10 оформяха Ръсел, Алонсо, Норис, Бортолето, Строл, Лоусън, Верстапен и Беарман.

2/70 - Верстапен напредна с една позиция, изпреварвайки Лоусън в спирането за шикана във втория сектор.

3/70 - Без никакви затруднения Норис изпревари Алонсо за четвъртото място, възползвайки се от системата DRS на старт-финалната права.

Втора поредна обиколка, в която Верстапен прави успешно изпреварване в шикана. Този път негова жертва стана Строл и така световният шампион се изкачи на седмата позиция.

5/70 - В челото Леклер се беше откъснал на близо 2.5 секунди пред Пиастри, който имаше аванс от 1.4 пред Ръсел. Пилотът на Мерцедес имаше сходна преднина пред Норис.

8/70 - Движещият се шести Бортолето беше разследван за потенциално движение преди изгасването на светофарите на старта, но стюардите прецениха, че бразилецът не е нарушил правилата и стартът му е редовен. Вторият пилот на Заубер Хюлкенберг обаче беше наказан с пет секунди заради същото нарушение, за което и Бортолето беше разследван. Германецът се движеше на последната позиция, но вече беше спирал в бокса.

9/70 - Норис намали изоставането си спрямо Ръсел на по-малко от секунда и започна да притиска пилота на Мерцедес с DRS на старт-финалната права и на правата между първия и втория завой.

11/70 - Разликата между водачите продължаваше да варира между 2.5 и 3.0 секунди, а Ръсел вече беше започнал да изостава от тях и даваше малко по-слаби време. Британецът обаче не позволяваше на Норис да го атакува, тъй като ускоряваше перфектно от последния завой.

17/70 - Норис продължаваше да се движи на по-малко от секунда зад Ръсел, но така и не успяваше да се доближи достатъчно, за да атакува пилота на Мерцедес в спирането за първия завой.

Верстапен стана първия от пилотите в топ 10, който влиза в бокса. Нидерландецът спря от седмото място и премина към твърдите гуми за втория си стинт. Световният шампион се върна на пистата на 16-о място, зад наказания Хюлкенберг, но пред останалите пилотите, които вече бяха спрели - Сайнц, Албон, Окон и Колапинто.

18/70 - Пиастри в бокса в опита да пресече Леклер в битката за първото място. Обслужването на австралиеца беше отлично, а при връщането си на пистата той получи над четири секунди чиста писта пред себе си. Лидерът в шампионат премина към твърдите сликове.

19/70 - Напълно очаквано Леклер покри бокса на Пиастри и се върна на пистата точно пред пилота на Макларън, но блокира леко предната си дясна гума в спирането за първия завой. Заедно с монегаска в бокса спря и Ръсел, което освободи Норис.

21/70 - Леклер успя да изпревари Алонсо още с първата си атака и така постави една кола между себе си и Пиастри, поне за един тур.

22/70 - И Пиастри мина пред Алонсо, но тази допълнителна обиколка зад испанеца му коства малко над половин секунда в битката за победата.

25/70 - Лек контакт между Ръсел и Алонсо при опита на британеца да изпревари своя съперник в подхода за втория завой. И двамата обаче продължиха без съществени поражения.

28/70 - От Макларън казаха на Норис, че той ще прави стратегия със само едно спиране в бокса, което се очаква в 30-та обиколка. В момента британецът губеше по секунда на обиколка спрямо спрелите Леклер и Пиастри, които се движеха зад него.

29/70 - Верстапен с много рискова атака срещу Хамилтън за 11-то място на пистата в четвъртия завой. За да избегне потенциалния голям инцидент пилотът на Ферари излезе от пистата.

31/70 - Норис направи първото си и единствено спиране в бокса, преминавайки към твърдите гуми. Британецът се върна на пистата на четвъртото място, на 8.2 зад Ръсел.

34/70 - След спирането в бокса на Норис, Леклер увеличи своето темпо и започна да се откъсва леко пред Пиастри, който преди това се движеше на около 1.5 зад пилота на Ферари. Норис обаче, напълно очаквано, беше се няколко десети на обиколка по-бърз от тях с по-свежите си гуми.

38/70 - Лека неточност от страна на Норис, който стъпи в чакъла на изхода от 12-ия завой, но това почти не коства време на британеца, който продължаваше да топи пасива си спрямо лидерите.

40/70 - Водачът Леклер направи второто си спиране в бокса и се върна на пистата на четвъртата позиция, на 7.2 зад Норис.

43/70 - Норис застигна Ръсел, което беше добра новина за Леклер, който вече беше вработил твърдите си гуми и настигаше двамата пилотите пред себе си бързо-бързо. Норис обаче трябваше да изкара само един тур зад своя сънародник, който се отправи към механиците на Мерцедес за второто си спиране. В тази обиколка Норис загуби 0.9 от Леклер. Разликата между двамата беше 6.4, а Пиастри се движеше на 8.7 пред своя съотборник.

45/70 - Пиастри също се отправи към пит-лейна за втори път днес, връщайки се на пистата на третата позиция, на 5.2 зад Леклер и на 12.4 зад Норис.

47/70 - Пиастри вработи изключително бързо гумите си и започна да топи пасива си спрямо Леклер, който беше по-бавен и от Норис, въпреки че гумите му бяха с девет обиколки по-свежи.

51/70 - Пиастри настигна Леклер, чието темпо просто се срина и имаше нужда от само една атака, за да изпревари пилота на Ферари, който малко или много се беше примирил със съдбата си и не оказа сериозна съпротива в битката за второто място. Разликата между Пиастри и лидера Норис беше 8.3, а гумите на австралиеца бяха с 14 обиколки по-свежи.

55/70 - При оставащи 15 обиколки до финала авансът на Норис пред Пиастри беше 5.5. Зад тях Ръсел се движеше на малко над две секунди зад Леклер в битката за последното място на подиума, а пилотът на Ферари беше много недоволен от някакви решения на своя отбор в хода на състезанието.

60/70 - Авансът на Норис пред Пиастри беше спаднал до 2.8, докато Ръсел вече беше в DRS зоната на Леклер и го притискаше за третото място.

61/70 - Ръсел помисли за много късна атака срещу Леклер, в стил Дани Рикардо, в спирането за първия завой, но се отказа от маневрата си и запази позиция зад пилота на Ферари.

62/70 - Този път Ръсел нямаше нужда от толкова късно спиране и изпревари Леклер, който пробва много агресивна защита в зоната на спиране за първия завой.

63/70 - Преднината на Норис беше паднала до 1.4, а точно пред британеца имаше три изостанали коли (Антонели, Хаджар и Хамилтън), което определено не му помагаше. Норис обаче така и не успяваше да се доближи достатъчно до Хамилтън, за да принуди маршалите да покажат син флаг на седемкратния световен шампион.

64/70 - Хамилтън се отмести от пътя на двамата лидери, а Пиастри вече разполагаше с DRS на двете прави в началото на обиколката.

66/70 - Лидерите изчистиха трафика пред себе си и разполагаха с чиста писта пред себе си до финала.

68/70 - Пиастри се подаде от вътрешната страна на Норис в първия завой, но беше много далеч, за да мисли реалистично за атака.

69/70 - Още едно подаване от страна на Пиастри, този път доста по-агресивно, като австралиецът дори блокира предна дясна гума, но избегна контакт с Норис.

70/70 - Пиастри беше твърде далеч, за да атакува в началото на финалния тур, което практически реши спора за победата в полза на Норис.

Финал - Ландо Норис триумфира в надпреварата за Гран При на Унгария пред Оскар Пиастри и Джордж Ръсел, които оформиха подиума в 14-ия старт за сезона във Формула 1.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички