Карлос Сайнц разкри, че пилотите са били предупредени още преди началото на уикенда за Гран При на Белгия, че ФИА ще подходи предпазливо, ако на „Спа“ завали, както и стана в неделния ден.
Още от сутрешните часове в неделя над пистата започна да вали, което доведео до отмяната на състезанието във Формула 3. Надпреварите във Формула 2 и Суперкупата на Порше се проведоха без особени забавяния, но такива имаше във Формула 1.
Проливният дъжд на "Спа" провали основното състезание във Формула 3
Състезанието започна по план, но още в средата на първата загряваща обиколка зад колата на сигурността беше показан червеният флаг и пилотите се прибраха в бокса. Те прекараха там повече от час преди да се върнат на пистата и след още четири тура зад колата на сигурността надпреварата стартира.
Защо все по-рядко гледаме Формула 1 на дъжд
Тези действия на състезателния директор Руи Маркеш му донесоха много критики както от фенове, така и от част от пилотите. Сред най-явните критици на португалеца бяха Макс Верстапен и Люис Хамилтън, които казаха, че забавянето е било прекалено голямо. Сайнц обаче разкри, че пилотите са знаели предварително, че това ще се случи, защото им е било казано още в четвъртък.
Макс Верстапен с притеснение за бъдещето на Формула 1
„Винаги съм мислел, че Формула 1 трябва да се опитва да бъде иновативна. Мисля, че има видове асфалт, при които няма да се вдига много вода във въздуха, но пистите не го ползват. Най-големият проблем за нас е видимостта, тя ни пречи да се състезаваме.
„Смятам, че „Спа“ е много особен случай, тъй като пистата има много тъмно минало и ФИА подхожда по-предпазливо. Ние бяхме предупредени за това още в четвъртък, тогава ни беше казано, че ще има предпазлив подход.
„Може би можехме да свършим по-добра работа с комуникацията, може би трябваше да уведомим и феновете, че ще залагаме на сигурното, заради тъмното минало на пистата. Просто всички да са наясно предварително.
„Определено мисля, че можехме да започнем състезанието и по-рано, с по-малко обиколка зад колата на сигурността. Но никога не трябва да се поставяме на мястото на хората, които взимат тези решения, защото те носят отговорност, ако се случи нещо голямо или дори фатално заради ниската видимост.
„Ако ни пуснат да се състезаваме, отговорността е тяхна. Така че разбирам защо те подходиха така, въпреки че като пилот, на мен ми се искаше състезанието да започне малко по-рано“, обясни Сайнц пред медиите преди началото на уикенда за Гран При на Унгария.
Програма на уикенда за Гран При на Унгария във Формула 1
Снимки: Gettyimages