Либърти Медия е получила одобрението на Европейската комисия да закупи промоутъра на MotoGP Дорна и така американската компания се сдобива с търговските права на световния шампионат по мотоциклетизъм на писта.
Либърти Медия притежава и търговските права на Формула 1, което всъщност доведе до забавянето на сделката с Дорна, тъй като ЕК имаше опасения, че американците могат да се сдобият с монопол в областта на търговските права в моторните спортове.
Марк Маркес се оказа прекалено силен за конкуренцията и записа победа №93
Вчера ЕК официално обяви одобрението си за сделката и направи уговорката, че то идва „без условия“.
Либърти Медия купува 86% от Дорна, като ще плати около 4,2 милиарда долара за испанската компания, а топ мениджърите на фирмата, начело с Кармело Еспелета и Енрике Алдама ще запазят останалите 14%.
Сделката за Дорна ще се забави с още 6 месеца
Двете страни по сделката се споразумяха за продажбата на Дорна още през април 2024 година, но намесата на ЕК забави придобиването на компанията. През декември стана ясно, че ЕК започва „задълбочено разследване“ на сделката заради опасенията, че Либърти Медия може да се сдобие с „доминантна позиция на европейския пазар на тв права“ и което да доведе до повишаване на цените за тв компаниите, които излъчват MotoGP и оттам и за крайните потребители.
Крайният срок за това разследване беше 14 май, а ЕК се ангажира да съобщи решението си преди 1 юли тази година. През април агенция Ройтерс съобщи, че ЕК ще одобри сделката, като се очакваше потвърждение още тогава, но това не се случи.
В Барселона продължават преговорите с Либърти Медия
Снимки: Gettyimages