Глупост на Кевин Естре подари победата в "24 часа на Нюрбургринг" на БМВ

Глупост на Кевин Естре подари победата в "24 часа на Нюрбургринг" на БМВ

Изключително глупава постъпка на Кевин Естре приблизително 5.5 часа преди финала на „24-те часа на Нюрбургринг“ буквално подари победата в състезанието на отбора на ROWE Рейсинг с БМВ.

Естре и неговите съотборници в Порше №911 на Мантей Рейсинг бяха изградили аванс от над минута през нощта, но с настъпването на неделния ден автомобилът на БМВ с №98 започна да топи пасива си. Така се стигна до възловият момент в състезанието, когато Естре беше преследван плътно от Рафаеле Марчиело.

В средата на обиколката Естре не прецени правилно една атака срещу затворен с обиколка автомобил от по-долен клас и се стигна до контакт, който изпрати колата на Астън Мартин в предпазните мантинели и тя дори се преобърна. В опита си да избегне инцидента Маричело мина агресивно през бордюри и подскочи леко, но се размина с поражение по своя автомобил.

Разбира се, стюардите обявиха, че ще разгледат случая и след повече от два часа наказаха автомобил №911 със 100 секунди. Тази санкция беше обжалвана от отбора на Мантей, но протестът беше отхвълрен в средата на последния тур и така наказанието от 100 секунди беше приложено след финала.

При пресичането на финалната линия Естре завърши първи с аванс от 22.190 пред Келвин ван дер Линде с БМВ №98. След едно от най-доминантните представяния на „Нюрбургринг“ през последните години Порше №911 се класира на втората позиция на Порше №54 на Dinamic GT.

Екипажът на победителите беше оформен от Ван дер Линде, Марчиело, Аугусто Фарфус и Йесе Крон. За БМВ това 21-ва победа в „24-те часа на Нюрбургринг“ и това оставя баварците категорично на първото място в класацията за най-много победи в надпреварата. Втората позиция в нея заема Порше с 13 успеха, от които последният дойде през 2021 година.

В състезанието участва и един българин, който беше част от водещия клас – SP9. Това беше Павел Лефтеров, който завърши на осмото място в генералното класиране с екипажа на Конрад Моторспорт Ламборгини №7, в който попаднаха още Петер Елкман, Дани Суф и Максимилиан Пол. Те завършиха на четири обиколки зад победителите, които направиха 141 тура.

Причината да бъдат направени едва 141 обиколки е спирането на надпреварата още 90 минути след нейното начало. Тя беше паузирана за приблизително 2.5 часа, след като токът в сградата на боксовете спря и организаторите нямаха друг избор, освен да покажат червения флаг.

Спряха "24 часа на Нюрбургринг" заради възможно най-странната причина
Спряха "24 часа на Нюрбургринг" заради възможно най-странната причина

След провеждането на „24 часа на Льо Ман“ и „24 часа на Нюрбугринг“ в две последователни седмици, за феновете на маратонските състезания предстои още една класика следващата седмица, когато ще се проведе „24 часа на Спа“.

Снимки: x.com/BMWMotorsport

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички