Вход / Регистрирай се

Ръсел спечели полпозишъна за Гран при на Канада

Джордж Ръсел бе най-бърз в квалификацията за Гран при на Канада и спечели полпозишъна за десетия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г.

Втори остана Макс Верстапен (Ред Бул). Трети бе Оскар Пиастри с Макларън, чийто съотборник Ландо Норис остана едва седми.

Трибуните на пистата "Жил Вилньов" вече бяха препълнени за квалификацията за Гран при на Канада. Температурата на пистата бе същата като в последната свободна тренировка - 45 градуса. Тази на въздуха бе само с 1 градус по-висока спрямо финалния час за подготовка - 21 градуса. Франко Колапинто, Андреа Кими Антонели и Пиер Гасли започнаха първия квалификационен сегмент с гуми медиум. Антонели едва не се удари в единия болид на Рейсинг Булс при излизането си от бокса. Със средни по твърдост гуми бе и Фернандо Алонсо. Фаворитите от Макларън и Макс Верстапен бяха сред последните, излезли на трасето.

В началото на сесията излезе решението, че Юки Цунода ще получи наказание преместване с 10 места назад на грида. Причината бе изпреварване при червен флаг, тоест спиране на сесията. Хелмут Марко коментира, че санкцията е твърде сурова, защото японският пилот на Ред Бул изпревари в тези условия ударилия се и много бавен Оскар Пиастри. Габриел Бортолето също бе разследван за изпреварване на червен флаг, но нямаше по-нататъшни действия в неговия случай.

Норис пръв в третата тренировка в Канада
Норис пръв в третата тренировка в Канада

Верстапен последен направи бърза обиколка в Q1 и с този тур оглави класирането с 1:12.273 мин. Алонсо подобри времето на пилота на Ред Бул с 0,034 сек. Трети бе Оскар Пиастри, следван от Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Шарл Леклер, Ланс Строл, Антонели, Цунода, Исак Хаджар, Лиам Лоусън. В зоната на изпадащите се намираха Пиер Гасли, Алекс Албон, Нико Хюлкенберг, Естебан Окон и Оливър Беърман.

Капакът на двигателя на Уилямса на Алекс Албон се разруши при движението му по пистата. Рейс контролът спря Q1 при оставащи 5:30 минути от първия квалификационен сегмент. Албон успя да прибере болида си в бокса. В този момент в зоната на изпадащите бяха Карлос Сайнц, Гасли, Албон, Беърман, Нико Хюлкенберг.

Макларън: Доналд Тръмп няма да кара наш болид за Формула 1
Макларън: Доналд Тръмп няма да кара наш болид за Формула 1

След подновяването на Q1 Норис даде новото най-добро време - 1:11.826 мин. Английският пилот на Макларън бе по-бърз от съотборника си Пиастри с 0,113 сек. Хамилтън излезе трети. Борбата за продължаване в Q2 в дъното се разгоря в последните минути на първия квалификационен сегмент.

Гасли се измъкна от зоната на изпадащите, избутвайки Бортолето под чертата. Беърман сбърка при последния си опит, но даде 11-то време. Хюлкенберг също изскочи с няколко позиции напред. Албон, чийто болид механиците поправиха бързо, записа шесто време. Сайнц обаче не се справи и отпадна в Q1 заедно с Бортолето, Ланс Строл, Лоусън и Гасли. Сайнц бе недоволен от Хаджар, който бе пред него в последния му бърз опит. Пилотът на Рейсинг Булс попита по радиото защо съперникът от Уилямс се е опитал да го удари.

От Астън Мартин отричат, че Алонсо ще напусне
От Астън Мартин отричат, че Алонсо ще напусне

Във втория квалификационен сегмент Верстапен направи първата си серия с гуми медиум, останалите - със софт. След първите бързи обиколки Макс бе начело с 1:11.683 мин пред пилотите на Макларън Норис и Пиастри. Зад тях бяха състезателите на Ферари Леклер и Хамилтън, които след това си смениха позициите. Тези на Мерцедес още бяха без бърз тур, както и Хаджар, Цунода и Албон.

Когато всички вече имаха квалификационна обиколка в Q2 извън топ 10 бяха Колапинто, Хаджар, Естебан Окон, Хюлкенберг и Албон (също с медиум).

Льоклер успя да изпревари Верстапен в челото, докато Албон излезе седми и свали Беърман под чертата. Пилотите на Мерцедес, Албон, Алонсо и Колапинто бяха с медиум за финалните си опити в Q2. Аржентинският пилот успя да запише десето време, но бе върнат в зоната на изпадащите от Цунода. Хаджар на свой ред избута състезателя на Ред Бул надолу, което означаваше, че Юки няма да продължи след Q2.

Заедно с Цунода от битката отпаднаха Колапинто, Хюлкенберг, Беърман и Окон. Малко преди това Ръсел бе записал най-доброто време в Q2. Цунода и Льоклер пък имаха проблеми с трафика в края на втория сегмент.

Алекс Албон започна финалната битка в Q3 с гуми медиум, останалите пилоти в топ 10 бяха със софт. Първото време в последния квалификационен сегмент бе на Леклер - 1:11.729 мин. Пиастри бе с почти половин секунда по-бърз от пилота на Ферари. Норис сбърка при първия си опит и излезе встрани от пистата.

Верстапен оглави класирането с 1:11.248 - само с 0,025 сек по-добро постижение от това на Пиастри. Той се обади по радиото, че е имал проблем с управлението (воланът му натежал). Ръсел излезе втори пред Антонели и Льоклер. Норис направи още една обиколка и запита пето време.

Алонсо записа четвърто време с финалния си опит, при това с гуми медиум. Хамилтън след това зае четвъртото място. Леклер сбърка и едва удържа колата си. Пиастри оглави класирането с 1:11.120. Верстапен подобри това време, но Ръсел бе още по-бърз и излезе пръв.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички