Термалната деградация на гумите ще е важен фактор в представянето на трите най-твърди модела сликове на Пирели в квалификацията, както и в Гран При на Испания утре. Това е прогнозата на доставчика на гуми във Формула 1 Пирели.
„Натоварванията върху гумите на пистата в Барселона винаги са много големи – обясни главният инженер на Пирели Симоне Бера. – Високите температури на асфалта са в основата на екстремните условия, при които работят гумите.
Пиастри с огромно предимство пред Норис в последната тренировка в Испания
„Разликата в темпото между отделните модели отговаря на нашите очаквания – между средно твърдите и твърдите тя е 0,9 секунди, а между средно твърдите и меките – 0,6-0,7 секунди на обиколка. Вчера Мерцедес направиха доста обиколки със средно твърдите гуми, което беше много ценно по отношение анализа на работата на този модел.
„Асфалтовото покритие на пистата е много абразивно и в хода на състезанието, и до известна степен и в квалификацията, термалната деградация ще е важен фактор за темпото на всеки един пилот. Става въпрос за задните гуми и натоварванията върху предна лява гума. Отборите ще се опитат да неутрализират това с промяна в баланса на колите, но пък така се засилва рискът за претоварване на предна лява гума. Което ще направи желанието за по-дълга серия обиколки по-трудно изпълнимо."
Ръсел ще се радва Верстапен да му стана съотборник в Мерцедес
Никола Цолов с четвърти подиум за сезона, вече е втори в шампионата
Снимки: Gettyimages