Вход / Регистрирай се

Как може да има повече изпреварвания в Монако?

Добавянето на още един задължителен бокс в Гран При на Монако във Формула 1 вдигна допълнително напрежението в хода на състезанието и доведе до някой рискови и дори отчаяни стратегии, но пак нямаше повече изпреварвания. И в близко бъдеще едва ли ще има.

ФИА и Формула 1 упорито си затварят очите за това, че съвременните болиди са твърде големи и тежки за трасето, което с минимални промени се използва от края на 20-те години на миналия век.

Колко успешен беше експериментът с двата задължителни бокса в Монако?
Колко успешен беше експериментът с двата задължителни бокса в Монако?

И все пак, може ли да се направи нещо, за да имат пилотите по-голям шанс за изпреварвания по улиците на Монте Карло? Бившият пилот във Формула 1 и настоящ председател на Асоциацията на пилотите във Ф1 Алекс Вурц е на мнение, че това е възможно. И не трябва да забравяме, че Алекс вече натрупа опит със създаването на автомобилни трасето с неговата компания Вурц Дизайн. Австриецът сподели идеите си пред изданието The Race.

1. Преместване на Новия шикан

Става въпрос за шикана след тунела, който отдавна не е нов, като предложението на Вурц е да се удължи правата след тунела докъм завоя “Табак”. Става въпрос за преместване с около 80 метра, което би трябвало да направи защитата на позиция там по-трудна, но остава въпросът дали преместеният шикан няма да е твърде близо до “Табак”.

Джордж Ръсел: Не ми пукаше за наказанието, исках да се насладя на Монако
Джордж Ръсел: Не ми пукаше за наказанието, исках да се насладя на Монако

2. Нов профил за “Раскас”

Тук промяната е в това да се премести ейпексът на завоя с 2-3 метра към външната страна на завоя. Това ще изисква разширяване на завоя и траекторията за влизане в завоя ще се промени сериозно. Според Вурц, тук ще са възможни “гмуркания” във вътрешната част на завоя, което ще направи задачата на защитаващия се пилот по-трудна.

3. Разширяване на обратния завой пред хотел “Фермон”

Тук Вурц предлага да разшири влизането в завоя, като сметките показват, че може да се разшири влизането и излизането от завоя с около 2 метра. Това отново ще даде възможност за “гмуркане” на спирането в завоя и повече траектории на излизането от него.

Шарл Леклер сложи край на лошата серия на домакините от началото на сезона
Шарл Леклер сложи край на лошата серия на домакините от началото на сезона
Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички