Вход / Регистрирай се

Защо ФИА третира два идентични инцидента по различен начин на "Имола"

Вчерашната Гран При на Емилия-Романя беше неутрализирана общо два пъти, след като първо Естебан Окон, а след това и Андреа Кими Антонели спряха встрани от пистата с технически проблеми в техните коли на Хаас и Мерцедес.

Верстапен с победа в юбилейния старт №400 за Ред Бул във Формула 1
Верстапен с победа в юбилейния старт №400 за Ред Бул във Формула 1

В първия случай състезателният директор Руй Маркеш избра да използва виртуалната кола на сигурността, но във втория се стигна до пълна неутрализация на надпреварата с излизането на реалния автомобил на сигурността на пистата. Защо обаче те два инцидента, които бяха наглед идентични и настъпиха в една и съща част от пистата, бяха третирани по различен начин?

Антонели продължи негативната серия на домакините от началото на сезона във Формула 1
Антонели продължи негативната серия на домакините от началото на сезона във Формула 1

В първия случай Маркеш избра виртуалната кола на сигурността по две причини. Първата от тях е фактът, че Окон спря много по-близо до отвор в предпазните стени, което позволи на маршалите по-бързо да отстранят неговия болид и състезанието да продължи. По-важното обаче беше, че това беше първата кола, която спира в тази част от пистата, а цялата неутрализация продължи 3:40 минути.

По-късно Антонели спря в същата зона от пистата, но малко по-близо до „Пиратела“. В този случай най-близкият отвор, в който да бъде прибрана колата на италианеца, отново беше този, в който беше прибран болидът на Окон, но в него нямаше място заради колата на Хаас.

Така трябваше да се прибегне до използването на друг отвор, който е бил по-близо до „Пиратела“. В тази част от пистата обаче има сравнително стръмен баир нагоре, което означаваше, че маршалите много трудно ще избутат колата на Антонели. Поради тази причина те трябваше да използват трактор, който да вдигне болидът на италианеца, което пък означава задължителна поява на колата на сигурността.

Нейната намеса отне доста повече време поради няколко причини. Първата е самото излизането на автомобила на сигурността, след което колоната се събира зад него, а след почистването на пистата има и процедура по пропускане на затворените с обиколка пилоти, в този случай Оливър Беарман. Всички тези процеси отнеха близо 15 минути и осем обиколки от състезанието.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички