Педро Акоста заяви след края на вчерашния спринт на „Херес“, че в момента изживява най-обезсърчаващия момент от своя живот заради трудностите, които той и останалите пилоти на КТМ изпитват от началото на сезона в MotoGP.
Акоста дебютира в кралския клас в началото на миналата година и направи една впечатляваща дебютна кампания, в която регистрира общо пет качвания на подиума в неделните състезания, плюс още четири призови класирания в спринтовете. От началото на 2025 година обаче той няма по-добро класиране от шестото място, което завоюва в спринта в Тайланд. В състезанията той може да се похвали само с две осми места, но и две падания.
Маркес принуди Куартараро да сгреши и спечели пета поредна спринтова победа в MotoGP
Във вчерашния спринт в Испания младокът финишира на десетото място, на 12.6 секунди зад победителя Марк Маркес. Това показва, че средно на обиколка той е губел по над секунда от пилота на Дукати.
Акоста се връща към мотора на КТМ от 2024 година
„Надявах се на повече, но ние продължаваме да работим и да научаваме нови неща, много неща не ни достигат. Не разбирам как нещата се промениха толкова много между квалификацията и спринта. В квалификацията усещането не беше лошо, но когато температурите се покачиха, поведението на мотора се промени.
„Това, че поне един пилот може да бъде бърз с нашия мотор, е добър знак. Проблемите на Маверик (Винялес) са сходни с моите. Той е пилот с богат опит – разви мотора на Сузуки, беше бърз с Ямаха, а след това се справи много добре и с Априлия. Той има много опит, повече от всеки друг в марката. Когато го слушаме, ние чуваме много смислени неща. Позитивно е да виждаме, че той записва добри резултати.
„Състезанието ще бъде изненада. Надявам се средно твърдата гума да ограничи вибрациите, както стана в Катар, но износването ще бъде проблем в дългата дистанция“, заяви Акоста.
Педро Акоста е новият Марк Маркес за Хонда?
Той също така добави, че с нетърпение чака теста, който ще се проведе на „Херес“ утре. Това ще бъде един от само трите дни за тестове в хода на сезона, в които участие ще могат да вземат всички титулярни пилоти.
В Испания: Дукати предлага 30 милиона евро на Акоста
„Не знам какво ще донесе тестът, но без съмнения ще бъде важен ден. Хубавото е, че следващият тест в Арагон е след само две състезания, който също ще бъде важен. Тестът ще бъде важен, но преди това трябва да минем през състезанието.
„Това е най-обезсърчаващият момент от моя живот, не само в петте години, в които съм част от световния шампионат. Не е лесно да си толкова ограничен, все едно съм с вързани ръце. Но трябва да продължим да работим. Фактът, че Маверик постига добри резултати, е вълнуващ. Трябва да разберем как го прави той.
„За мен няма значение кой е водещият пилот на КТМ, стига моторът ни да работи. Проблемът идва, когато дойдем на някоя писта с ясни цели, но по една или друга причина не можем да ги постигнем, независимо какво пробваме. Без значение колко трудно е, ти обикновен имаш избор по кой път да изкачиш планината. Но ако няма път, тогава е разочароващо“, каза Акоста.
Програма на уикенда за Гран При на Испания в MotoGP
Снимки: Red Bull Content Pool