Световният шампион в MotoGP за 2021 година Фабио Куартараро заяви пред медиите преди началото на уикенда за Гран При на Испания, че иска новият мотор на Ямаха, който ще има V4 двигател, да бъде готов за старта на сезон 2026.
Производителят от Ивата е единственият, който в момента разчита на двигател с редово разположение на цилиндрите. Това чувствително затруднява пилотите на Ямаха на пистата, тъй като техният двигател произвежда по-ниска мощност, което пък ги прави лесни мишени на правите.
Ямаха: Нереалистично е да мислим за V4 двигателя през 2025 година
Именно поради тази причина през миналата година в Ивата започнаха работа по разработката на V-образен двигател. През миналата година стартира и по-сериозната тестова програма с този нов агрегат, а Куартараро заяви, че иска двигателят да е готов за старта на следващия сезон. Той ще бъде последният с настоящите 1000-кубикови двигатели преди преминаването към по-малките 850-кубикови през 2027 година.
Кога Ямаха ще започне да използва V4 мотора и в състезателни условия
„Това не беше първият тест с V4, но все още сме в процеса, в който не търсим чиста мощност, а проверяваме дали всичко работи както трябва. Направихме само няколко обиколки за шейкдаун, не сме правили пълен тестов ден“, заяви Куартараро.
„Трябва да съм реалист, всички мотори за следващата година ще започнат тестване в края на лятото. Така че очаквам и ние да започнем тогава с тестовете на мотора за 2026 година.
„Ако трябва да съм честен за мен няма значение как ще изглежда моторът, ако ще и розов да е. Това, което ме интересува е той да е бърз. За мен пътят за следващата година е V4. За моето бъдеще ще бъде много важно да видя мотора за следващата година.
„С V4 ще можем да се борим с другите в състезанията. Аз реално нямам победа след битка. Повечето ми победи са когато бях сам в челото, но в битките ние сме най-слабите“, добави французинът.
Програма на уикенда за Гран При на Испания в MotoGP
Снимки: Imago