Преди старта на състезанието за Гран При на Саудитска Арабия мнозина очакваха Джордж Ръсел да бъде най-сериозният конкурент на Оскар Пиастри в битката за победата край бреговете на Червено море, но реалността се оказа съвсем различна.
Оскар Пиастри покори Джеда и поведе във Формула 1
Британският пилот на Мерцедес заемаше третата позиция в началната фаза на надпреварата в Джеда, но в края на първия стинт той започна да изостава сериозно от лидерите, което го принуди да спре в бокса в края на 20-та обиколка. Във втория стинт сценарият се повтори и Ръсел беше изпреварен от Шарл Леклер и Ландо Норис, за да финишира пети, точно пред съотборника си Андреа Кими Антонели.
За Сребърните стрели това беше най-слабото състезание от началото на сезона, след като до момента Ръсел имаше три качвания на подиума и едно четвърто място. Шефът на тима Тото Волф обясни след финала, че Ръсел и Антонели са имали проблеми в работата с гумите, които са прегрявали много на пълната с бързи завои писта в Джеда.
Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Саудитска Арабия
„Очевидно това беше най-слабото ни представяне от началото на годината. Темпото просто изчезна с блистъринга и прегряването на гумите, засега нямаме обяснение какво се случи.
„Като вторият най-бърз отбор ние трябва да внимаваме с очакванията си, а дори и това не е позицията, в която ние искаме да сме. Но след това виждаш как се развива състезанието и нещата стават още по-разочароващи“, коментира Волф.
На свой ред Ръсел призна, че е натиснал повече в началото на втория си стинт, в опит да притисне Макс Верстапен за второто място, но това се оказа фатално за британеца в края на състезанието. Все пак той отчете факта, че дори и без да е бил натоварил гумите си, той е нямало да може да се пребори за нещо повече от петото място.
„Натиснах здраво, за да притисна Макс в началото на втория стинт, но знаех, че няма да мога да се задържа и в края на състезанието представянето ни се срина. В последните 15 обиколки аз губех по секунда на обиколка, но да сме честни, днес нямахме скоростта да се борим за нещо повече от петото място, дори и да бях пазил гумите.
„Ние знаем, че това е слабост на нашата кола в момента. А да сме пети в лош ден е приемливо, но ние трябва да се подобрим бързо. На тази писта скоростта в завоите е ключова, а по някаква причина ние генерирахме повече температура в гумите от останалите. Така се стига до един момент, в който гумите стават като балон. Имахме блистъринг на предните гуми, блистъринг на задните гуми и изведнъж губиш всякакво сцепление от гумите“, обясни Ръсел.
„Трябва да разберем защо Бахрейн беше позитивно състезание, защото и там тенденцията е да има прегряване на гумите, но по-различен тип прегряване спрямо тук в Джеда. Имахме по-големи очаквания за състезанието днес спрямо Бахрейн, но нещата се случиха наобратно“, добави британецът.
Снимки: Gettyimages