Световният рали шампион Тиери Нювил заяви, че не е притеснен от сравнително големия пасив, който той натрупа спрямо Елфин Еванс в първите три кръга за сезон 2025 в Световния рали шампионат (WRC).
В първите три старта за годината Еванс записва две победи и едно второ място, докато Нювил завърши шести в Монте Карло, след което се качи на подиума, финиширайки трети в Швеция и Кения. Така белгиецът натрупа изоставане от цели 36 пункта спрямо Еванс, което е своеобразен рекорд в WRC. Въпреки това действащият шампион заяви, че изоставането му не го притеснява, казвайки, че сезонът все още е в много ранна фаза.
Еванс с рекорден аванс на върха на класирането след рали „Сафари“
„Шампионатът все още е в ранна фаза и честно аз не се паникьосвам. Елфин беше много силен, но много рядко се вижда една такава силна поредица от ралита от страна на един пилот. Надявам се сега ние да бъдес по-силни от него. Просто трябва да избегнем лошите резултати“, заяви Нювил, който коментира и предстоящото следващата седмица рали „Канарски острови“.
Асфалтовото състезание ще направи своя дебют като кръг от WRC, а като част от подготовката си за него Нювил се включи и в рали „Сиера Морена“, което беше първи кръг за сезона в Европейския рали шампионат (ERC). В надпреварата участва и Еванс, като двамата бяха извън класирането. На Канарските острови Хюндай ще се върне към подобрената версия на i20 N Rally1, която направи своя дебют в Швеция, но не беше използвана в Кения.
Тиери Нювил: Ралито е един от най-тежките спортове на планетата
„Пътищата в Сиера Морена бяха наистина много мръсни, но беше хубаво да сме в колата и да научим малко повече за гумите, да натрупаме и повече километри с модифицираната кола. Мисля, че това беше много полезен опит. Като цяло се чувствам добре в колата. Беше хубаво да натрупаме повече километри, а гумите на Ханкук определено бяха по-добри в топлите условия спрямо това, което видяхме в Монте Карло в началото на сезона.
„На Канарските острови условията по отсечките ще са сходни за всички и разликите ще бъдат много малки. Така че настройките ще бъдат много важни, а може би и работата с гумите също“, коментира Нювил пред официалния сайт на WRC.
Снимки: Red Bull Content Pool