Заводските отбори в Световния рали шампионат винаги се стараят да осигуряват на пилотите си автомобили, които имат максимално общо със състезателните им коли, когато те трябва да описват отсечките на всеки предстоящ старт.
Описването става със серийни коли, в които са позволени само доработки за безопасност като ролбар и се спазват всички ограничения при движение по нормални пътища.
Години наред в М-Спорт заводските пилоти използваха подобрени седани Волво S60 с повдигнато окачване и задвижване 4х4. А сега тим шефът на М-Спорт Ричард Милнър разказа как отборът се е разделил с мръснобелите седани.
Тайното оръжие на Ожие в рали „Канарски острови“
„По онова време в гамата на Форд нямаше модели със задвижване 4х4, които да използваме за описване на етапите в ралитата - обясни Милнър. – Волво беше част от групата на Форд и затова получихме техни модели.“
Но историята приключва през 2017, когато Малкълм Уилсън успя да привлече Себастиен Ожие в М-Спорт, след като Фолксваген напусна WRC.
„Виж, Малкълм, съжалявам, но няма да карам това“, Милнър цитира Себ в разговора му с основателя на М-Спорт относно колите за описване.
В тима уважили искането на шампиона, който спечели две от световните си титли с М-Спорт и Уилсън поръчал за описването нови Форд Фокус RS.
Във видеото, в което Милнър представя колекцията автомобили в музея на М-Спорт, не става ясно обаче каква е била причината Ожие да се откаже от седана на Волво.