В неделя Нико Хюлкенберг стана четвъртият пилот, който е дисквалифициран от състезание от началото на сезона във Формула 1 и вторият, който получава тази най-тежка санцкия заради износване на планката на пода.
По-рано това се случи и с Люис Хамилтън в Китай, където британецът загуби шестото си място. В Бахрейн дисквалификацията на Хюлкенберг не беше чак толкова фатална, тъй като така или иначе той си тръгваше с празни ръце от „Сахир“, след като финишира извън зоната на точките на 13-то място.
,fit(478:270))
Хюлкенберг стана четвъртият дисквалифициран пилот този сезон
Въпреки това в Заубер със сигурност ще искат да разберат защо се стигна до този развой на събитията, за да няма повторение на случилото се до края на сезона. Директорът на Заубер Беат Цандер заяви пред медиите, че в тима все още търсят причината за това по-голямо износване на планката на Хюлкенберг.
„Очевидно планката беше по-износена от разрешението 9 милиметра. Обикновено правиш тренировките, след което правиш своите замервания, имаш отправните си точки, а ние не знаем защо бяхме под 9 милиметра. Може би фактът, че Нико направи само няколко обиколки в третата тренировка се отрази. Но това не трябва да се случва и няма да се случва повече.
„Когато се правят настройките на очакването трябва да се вземе под внимание дали на съответната писта колите подскачат повече или по-малко заради неравностите, дали се минава по-агресивно върху бордюрите с планката. Ние допуснахме грешка. Разбира се, никога не сме възнамерявали да нарушим правилата, защото представете си, че бяхме загубили точки“, обясни Цандер.
Снимки: Gettyimages