Мнозина не вярваха, че Лиам Лоусън ще загуби мястото си в Ред Бул само след два състезателни уикенда, но бившите световни шампиони не изневериха на стила си и пилотът плати за грешките и недалновидната политика на Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко. И точно преди Япония Юки Цунода, който от доста време иска да е пилот на Ред Бул получи този шанс, макар и в неподходящия момент – с оглед на нивото, на което се представя Ред Бул. Дори световният шампион Макс Верстапен даде да се разбере, че смяната на Лоусън ще е грешка защото проблемът не е в неговите умения или пилотирането му, а в особеностите на RB21. Но явно мнението му не е било взето под внимание.
Но историята не включва само Лоусън и Цунода, хаотичните действия и противоречията между Хорнър и доктор Марко ангажират повече пилоти, които обаче този път останаха извън картината.
,fit(478:270))
Шумахер атакува доктор Марко и Ред Бул: Диди Матешиц се върти в гроба си
Първата част от дебата за това кой да е съотборник на Макс Верстапен през 2025 година започна доста по-рано през миналия сезон, въпреки че Серхио Перес имаше договор и за тази кампания. Сривът в представянето на мексиканеца изведе въпроса на преден план и месеци наред шефовете на тима не коментираха най-сериозния кандидат – Карлос Сайнц. Испанецът и мениджмънтът му на няколко пъти дадоха да се разбере, че той е готов да загърби всички от времето на Торо Росо и игнорирането му, но в крайна сметка Сайнц получи същото отношение и разбра, че няма връщане към Ред Бул.
)
Юки Цунода си постави амбициозна цел за дебюта си с Ред Бул
Провалът на Дениъл Рикардо във втория отбор на Ред Бул допълнително утежни ситуацията, тъй като Хорнър призна, че е разчитал много на австралиеца да може да внесе спокойствие в Ред Бул и да е солиден партньор на Макс, без обаче да застрашава шампионските му амбиции.
,fit(478:270))
Макс може да активира клаузата за напускане през лятото?
Така в края на сезона Цунода и Лоусън водеха оспорвана битка за това кой да бъде повишен в Ред Бул и тя беше спечелена от Лиам, без обаче сериозни обяснения от страна на доктор Марко защо японецът беше пренебрегнат. Първоначално Юки беше определен като "непостоянен", а 3 месеца по-късно се оказа, че вече е много "по-завършен пилот", като това се е случило в период, в който нямаше състезания и тестове. Но пък натискът от страна на Хонда вече нямаше как да се пренебрегне.
По-рано през годината в битката за място в Ред Бул е участвал и Нико Хюлкенберг, така твърди Ралф Шумахер. Опитният германец се справя много добре с по-слаби автомобили, кара силно на дъжд и е показал, че може да се адаптира към най-различни болиди. Но идването на Нико в Милтън Кийнс е блокирано от Хорнър, като се смята, че той е успял да се наложи над Марко. Но пък по-късно пилотът, на когото е заложил Хорнър – Рикардо, беше освободен.
,fit(478:270))
Доктор Марко разкри, че е говорил с Перес след раздялата с Лоусън
Следващият, който влиза в битката за място в семейството на Ред Бул е Франко Колапинто, като аржентинецът е претендент за колата, която сега кара Исак Хаджар. Но една потенциална сделка с него ще е много сложна – договорът му е с Уилямс и е даден под наем на Алпин, което означава, че трансферът му зависи от твърде много неизвестни, особено когато в Алпин започват да пристигат аржентински спонсори и Бриаторе едва ли ще го изпусне.
,fit(478:270))
Андрети: Лоусън свърши голяма услуга на Перес
По-скоро се смята, че Хорнър е използвал Колапинто, за да притисне доктор Марко да се съгласи да промотира Лоусън в Ред Бул и Исак Хаджар от Формула 2 в Рейсинг Булс.
,fit(478:270))
В Ред Бул обясниха, че не гонят Лоусън от Формула 1
И сега е ред на Цунода, за когото доктор Марко даде гаранции, че ще довърши сезона в Ред Бул. Но историята на тима сочи, че и на това не може да се вярва с оглед на честите размени на пилоти между двамата отбора. И случилото се с Цунода и Лоусън не е изключение от правилата в тима, а по-скоро отговаря на правилата там.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages