Моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко потвърди, че Юки Цунода ще довърши сезона във Формула 1 с екипа на Биковете.
Японецът стартира кампанията с Рейсинг Булс, но само два кръга след нейното начало от Ред Бул избраха да го привлекат за сметка на Лиам Лоусън, който разочарова изключително много с представянето си в Австралия и Китай. Попитан дали Цунода ще бъде сменен от Исак Хаджар, ако не се представя на нужното ниво, Марко беше категоричен, че японецът ще довърши сезона с Ред Бул.
,fit(478:270))
Ред Бул потвърди смяната на Лоусън с Цунода
„Юки Цунода ще довърши сезона с Ред Бул. Той е бърз пилот, ние знаем това, но той е имал своите възходи и падения. Затова сметнахме, че Лиам е по-добрият избор. Но Юки претърпя трансформация. Той смени мениджърския си екип и в тази ситуация това просто беше най-добрият избор.
„Ние видяхме как Исак, който също не познаваше пистата в Китай, веднага намери скоростта, беше почти толкова бърз, колкото Юки, поне в квалификацията. Така че ние искахме да прекъснем тази негативна спирала, за да подсигурим бъдещето на Лиам.
„Юки е имал своите възходи и падения, помня двете катастрофи в Мексико, на пример. Той просто не беше толкова стабилен, колкото е сега. Юки е в своята пета година. А опитът в тази трудна обстановка е голям фактор. Юки неколкократно е заявявал, че той е правилният човек за Ред Бул“, заяви Марко.
,fit(478:270))
Цунода с първа визита в Милтън Кийнс като пилот на Ред Бул
Австриецът също така разкри, че Цунода е направил няколко сесии в симулатора на Ред Бул в дните след Гран При на Китай, за да може отборът да вземе по-информирано решение. Марко коментира и ролята, която Хонда е имала в размяната на Лоусън с Цунода.
,fit(478:270))
Цунода ще се опита да стане четвъртият японец, който стига до подиума във Формула 1
„Трябваше да действаме бързо и всичко беше позитивно. Също така и техническата му обратна връзка, за която той често е бил обвиняван, че му липсва и не разбира техническата страна на колата, това също се оказа невярно.
„Фактът, че следващото състезание е в Япония е просто съвпадение. Разбира се, в Хонда са доволни от това решение, това е ясно. Но те не бяха решаващият фактор. Така или иначе отношенията ни с Хонда приключват в края на годината. Финансовият стимул на Хонда също не беше фактор.
„Юки не трябва да се притеснявам за бъдещето си. Но не забравяйте, че Лиам се беше най-бавен в квалификацията два пъти, а това е трудно“, завърши доктор Марко.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages