Второто състезание на Андреа Кими Антонели във Формула 1 не беше толкова впечатляващо, колко първото участие на италианеца в световния шампионат, но се оказа, че има основателна причина за това.
В Китай пилотът на Мерцедес стартира осми и завърши на същата позиция в състезанието, след което беше промотиран до шестата позиция, благодарение на дисквалификациите на пилотите на Ферари. След финала шефът на Сребърните стрели Тото Волф разкри, че по пода на болида на Антонели е имало огромни поражения, които най-вероятно да дошли от отломки, откъснали се от колата на Шарл Леклер. Предното крило на монегаска се повреди още във втория завой, след като той се докосна със съотборника си Люис Хамилтън, след което той кара до финала с това крило.
,fit(478:270))
Защо Леклер не смени счупеното си предно крило в Китай
„Кими имаше огромни щети по пода. Не знаем на какво точно се дължат те, но най-вероятно той е минал върху отломки от колата на Леклер, имаше огромни дупки по пода и титаниеви елементи дори липсваха. Така че като имаме предвид, че той разполагаше с кола, която беше доста повредена, и с нея завърши осми, без да се оплаква, просто се фокусира върху задача пред себе си, ние виждаме колко зрял е той и с какъв потенциал разполага“, обясни Волф.
Австриецът също така коментира и изненадващия избор на Антонели за Пилот на деня от страна на феновете.
„Той също така стана и Пилот на деня, така че виждате от коя демографска група идват феновете на Формула 1. Това е нещо важно за спорта, което ни беше напомнено“, заяви шефът на Мерцедес.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Imago