Ойт Танак категорично беше най-бързият пилот по отсечките на рали „Сафари“ днес, печелейки пет от осемте изпитания, които се изправиха пред състезателите в първия пълен ден на кенийското рали.
,fit(478:270))
Ойт Танак започна да се откъсва в Кения, но разликите в челото си остават малки
Естонецът обаче завършва деня на третото място в класирането на ралито, зад двамата пилоти на Тойота Елфин Еванс и Кале Рованпера, които заемат първите две позиции. Само в последните две отсечки днес световният шампион за 2019 година загуби близо две минути заради проблем в задвижването на неговия автомобил.
В края на осмия етап на състезанието, шести за деня, от колата на Танак започна да изтича масло и бързо стана ясно, че има проблем в предна дясна полуоска. Това практически остави естонеца без задвижване на предната ос в последните два етапа за деня, което го направи безсилен срещу дуото на Тойота.
За Еванс също имаше драми в края на петъчния ден, тъй като той завърши второто минаване на „Кетонг“ със спукана, но това се случи малко преди финала на отсечката и не коства толкова много не уелсеца. Така в края на дена той води със 7.7 секунди пред Рованпера, а Танак се движи на 55.4 зад лидера.
Четвърти с общо пасив от 1:31.4 минути е световният шампион Тиери Нювил, който натрупа още 50 наказателни секунди в следобедните часове. Белгиецът бе много бърз във второто минаване на „Камп Моран“, след което закъсня с пет минути на часовата контрола преди „Лолдиа 2“, което му донесе тези 50 секунди за общо 120 за деня. Простите сметки показват, че без тези наказания пилотът на Хюндай щеше да води с близо 30 секунди пред Еванс.
Петото място с изоставане от 1:55.0 спрямо Нювил заема Такамото Кацута, който се възползва от проблемите на Джош Макърлийн, за да изпревари ирландеца. Пилотът на М-Спорт трябваше да спира общо два пъти в „Камп Моран“, тъй като една от резервните му гуми се беше освободила от държачите и се бе нагряла от допира си в ауспуха, което пък доведе до образуването на дим в купето. Впоследствие в него имаше и дупка, което позволяваше на прахта да влиза в кокпита, което пък затрудни много Макърлийн и навигатора му Ейон Трейси.
Освен от Кацута ирландският състезател на М-Спорт беше изпреварен и от Сами Паяри, който заема шестото място в състезанието. Макърлийн е седми, а зад него на осмата позиция е лидерът в WRC2 Кайетан Кайетанович, който се възползва от неприятностите на Оливър Солберг, за да поведе.
Шведът имаше солиден аванс след сутрешните минавания, но загуби лидерството си още в първата следобедна отсечка. Тогава той прости си караше по състезателната линия и затъна докато минаваше през един участък с феш-феш. Шведът не може да се измъкне от пясъчния капан и това доведе до неговото отпадане за деня.
След това злощастно развитие на събитията на Солберг Кайто води с 10.2 пред миналогодишния победител Гас Грийнсмит, а трети с пасив от 40.3 е Ян Соланс. Испанецът направи едно наистина геройско каране в следобедните отсечки, тъй като през доста голяма част от времето той нямаше серво на волана и буквално стенеше от болка в края на част от отсечките.
)
Рали „Сафари“, трети кръг за сезон 2025 в Световния рали шампионат (WRC), продължава утре с нови 146.5 състезателни километра, които ще бъдат разделени в общо шест етапа, по две минавания на „Сшящия войн“ (26.97 км), „Елментейта“ (17.31 км) и „Сойсамбу“ (28.97 км). Денят ще стартира в 7:35 часа българско време, а второто минаване на „Сойсамбу“ е предвидено за 16:03 часа.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Imago