В година на преход към истинската революция в правилника, която ще се случи догодина, през 2025 Формула 1 ще претърпи леки промени, насочени главно към аеродинамиката и защитата на пилотите.
Една от промените в правилника е свързана с конфигурацията на предното и задното крила, чиито елементи ще трябва да отговарят на максимално допустимо огъване, за да се предотврати ефект, подобен на "мини-DRS", какъвто се наблюдаваше през 2024 г. Основната равнина на крилата не може да се огъва повече от 6 мм в посока на приложеното натоварване, докато горният елемент не може да се движи повече от 7 мм при хоризонтално натоварване. Освен това, плоскостта на задното крило може да има максимално огъване от само 3 мм.
Формула 1 се завръща този уикенд
Размерите на задното крило също бяха преразгледани: пространството между двата елемента на крилото е намалено от 10-15 мм на 9,4-13 мм. С отворен DRS, горната граница остава 85 мм.
Пълна програма на уикенда за Гран При на Австралия във Формула 1
Увеличението от 2 кг на минималното тегло на пилота ще повиши общото минимално тегло на болидите от Формула 1 до 800 кг. В случай че ФИА обяви „Риск от висока температура" – при над 31°C на въздуха, минималното тегло ще бъде увеличено с 5 кг, за да компенсира увеличението на масата на новото и задължително оборудване за охлаждане на пилота, което включва външна батерия за захранване на системата. Оборудването се състои от специална огнеупорна жилетка с вътрешна тръбна система, през която тече охлаждаща течност, свързана с контролен блок, който я изпомпва.
Доктор Марко нападна новаците на Алпин и Заубер
Една от най-големите промени във формата за 2025 г. е премахването на точката за най-бърза обиколка в състезанието (ограничена до първите 10 класирани). Целта е да се сложи край на стратегиите, които станаха обичайни, за използване на ситуацията в състезанието, за да се направи късна смяна на гуми с цел спечелване на тази точка или просто за предотвратяване на противника да я спечели.
Бортолето с класен отговор на съветника на Ред Бул
Състезанието за Голямата награда на Монако вече ще има две задължителни спирания в бокса (все още със задължението за използване на два комплекта гуми при сухо време) и пилот, който не спази новото правило, ще бъде наказан с 30 секунди.
Верстапен: Знам, че не сме най-бързите, но сезонът е дълъг
И последно, но с по-малко влияние върху развоя на състезанията, е затягането на ограниченията за тестове със стари автомобили. Отборите ще могат да използват само един болид за тези тестове и ще им бъде забранено да тестват на писти, използвани в рамките на 60 дни преди състезание.
Шарл Леклер: За Ферари Люис не е по-важен от мен
Снимки: Gettyimages