Марк Маркес обясни след финала на състезанието за Гран При на Тайланд защо е пропуснал брат си Алекс да поведе в началните етапи на надпреварата на „Бурирам“.
За първи път от 2014 насам Марк Маркес започна сезона в MotoGP с победа
Заводският пилот на Дукати стартира от полпозишъна и запази с лекота първата си позиция в спринта до първия завой. След това той се откъсна на около секунда и половина пред брат си, но изненадващо върна газта на изхода от третия завой в седмата обиколка, позволявайки на Алекс да поведе. Марк прекара зад своя брат повече от 15 обиколки преди да го изпревари в края на 23-ия тур, за да поведе отново и да спечели с аванс от 1.7 секунди.
След финала Марк потвърди, че е пропуснал своя брат, тъй като е имал проблем с налягането в предната си гума, което е било прекалено ниско. Както е известно според правилата на MotoGP налягането в предните гуми на пилотите трябва да е над определена стойност (1.80 bar) в поне 60% от състезателната дистанция в неделните надпревари и 30% от нея в спринтовете.
Марк и Алекс Маркес написаха история с двойната си победа в Тайланд
„Трябваше да карам зад него заради проблем с налягането на предната гума. Но като изключим това аз се радвам, че започвам шампионата по този начин.
„Стартирах добре и в първите две обиколки всичко вървеше гладко. След това видях, че налягането в предната гума не е в нужните граници, беше прекалено ниско. Затова пробвах да спирам малко по-тежко в рамките на две обиколки, за да се опитам да го вдигна, но не успях, затова реших да изчакам Алекс и броях обиколките, които са ми нужни и знаех, че имам прозорец от три обиколки. Затова останах зад него толкова дълго и когато разбрах, че съм влязал в нужните обиколки аз атакувах, но само защото днес имах нужната скорост“, каза Маркес по време на официалната пресконференция след финала на състезанието.
Снимки: Imago