Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем изненадващо спомена след заседанието на комисията за Формула 1, че за техническите правила за 2030 година спортът може да се върне към V10 двигателите, които да работят с възобновяеми горива.
Връщането към познатите V10 мотори с малки промени заради горивото, без значение дали ще се запазят или не хибридните системи, ще е по-евтиното решение за доставчиците на задвижващи системи.
,fit(478:270))
Бин Сулайем припомни на Формула 1, че може да върне V10 моторите
Бин Сулайем също така заяви, че тази промяна може да привлече нови компании във Формула 1. И анализаторите започнаха да се чудят кои са тези компании, които биха влезли във Формула 1 заради V10 моторите?
,fit(478:270))
Менсъл: Надявам се, че Хамилтън ще спечели в Мелбърн
Компаниите, които имат V10 двигатели в моделната си гама са много малко и досега не са показали реален интерес към Формула 1, но Бин Сулайем явно не е имал тях предвид.
,fit(478:270))
Ръсел за първите пет обиколки с новия Мерцедес
Според непотвърдена информация, президентът на ФИА е имал предвид Косуърт – последният независим доставчик на двигатели във Формула 1, който присъства в спорта до края на сезон 2013. Британската компания, която от години е американска собственост, се изтегли тъй като нямаше възможност да финансира създаването на новото поколение 1,6-литрови V6 турбо мотори, които влязоха в спорта за сезон 2014.
,fit(478:270))
Сайнц посочи голямата разлика между Ферари и Уилямс
Идеята на Бин Сулайем е, че за Формула 1 е твърде опасно да разчита само на автомобилните компании да са доставчици на задвижващи системи – закриването на програмата на Рено е пример за това, въпреки че Ауди и Ред Бул стартираха такива програми и се очаква Кадилак да направи същото.
,fit(478:270))
Алонсо: Нюи ще даде повече на нас, отколкото Хамилтън на Ферари
Но още от времето на Макс Мозли позицията на ФИА е, че трябва да има и една независима компания, която да доставя двигатели, за да могат по-малките отбори да не зависят от политиката на големите играчи в спорта.
Косуърт е сред най-успешните конструктори на двигатели в историята на Формула 1, основно заради V8 мотора DFV, които между 1967 и 1983 година спомага за спечелването на 10 световни титли при конструкторите и 13 при пилотите, както и на 176 състезания и 140 квалификации.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages