Президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем заяви, че във Формула 1 е добре да обмислят връщането към V10 двигателите, които обаче вече да работят с възобновяеми и екологични горива. Това мнение се среща сравнително често в медиите, защитава се от различни експерти, но е трудно за реализация, твърдят експертите.
От следващата година във Формула 1 ще се използва изцяло синтетично гориво, а мощността на задвижващата система ще се осигурява почти по равно от двигателя с вътрешно горене и хибридната система с по-мощен електрически мотор в групата MGU-K.
,fit(478:270))
Новата кола на Макларън е с половин секунда по-бърза?
Това решение е насочено към привличането на повече автомобилни производители в световния шампионат, като от 2026 официално влиза Ауди и като доставчик на задвижващи системи, а от 2028 най-вероятно собствен двигател ще има и Кадилак.
,fit(478:270))
Цолов с 6-о време на мократа писта в Барселона
“Представянето на сезона във Формула 1 тази седмица в Лондон даде началото на много позитивни дискусии за бъдещото на спорта - обясни президентът на ФИА. - Докато чакаме влизането в сила на правилата за шаситата и задвижващите системи за 2026, също така трябва да сме начело и по отношение на тенденциите в развитието на моторните спортове.
“Трябва да обмислим различни посоки, включително и V10 двигателите, работещи с възобновяемо гориво. Която и посока да бъде избрана, ние трябва да подкрепяме отборите и производителите, като осигурим контрол на разходите във фазата на проучването и развитието на бъдещите мотори.”
Наскоро главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали направи изказване в тази посока, като обясни, че ако може да се използват горива, които не замърсяват природата, то няма нужда да се разработват толкова скъпи и сложни задвижващи системи.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages