Комисията за Формула 1 към Международната автомобилна федерация (ФИА) е приела на първо четене идеята надпреварата за Гран При на Монако да включва повече от едно задължително спиране в бокса.
В момента правилата на Формула 1 задължават пилотите да използват поне два различни типа гуми за сух асфалт в хода на дадено състезание, ако то се провежда на сух асфалт. В случай, че се използват гумите интермедия или тези за екстремно мокро, изискването за два различни типа гуми отпада автоматично.
Новите мокри гуми на Пирели ще са с 2 секунди по-бързи
В повечето случай това правило води до състезания със само едно спиране в бокса, особено на пистите, на които изпреварванията са по-трудни. А трасето в Княжеството е това, което предлага най-малкото възможности за атаки, което принуждава тимовете да заложат на възможно най-консервативните стратегии.
През миналата година този консерватизъм достигна до ново измерение, след като надпреварата беше спряна още в първата обиколка заради катастрофата на Серхио Перес, Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг на качването към казиното. Това спиране пък позволи на всички пилоти да сменят гумите, а заради ниската деградация почти всички караха до финала без повече смени на гуми. Реално единствените спирания, които бяха направени бяха или заради щети, или отчаян ход за напредък, който не беше успешен.
А за да се избегнат подобни „процесии“ и в бъдеще, на днешната среща на Комисията за Формула 1 е била дискутирана идеята състезанието в Монако да включва повече от едно задължителни спирания в бокса. Това предложение е било прието на първо четене и ще бъде дискутирано допълнително от Комитета за спортни съвети в близките седмици.
Други неща, които бяха приети по време на днешната среща на Комисията бяха свързани с новите правила за гъвкавите крила, които бяха одобрени и ще бъдат въведени поетапно в хода на предстоящия сезон 2025. Допълнително бяха финализирани и правила за охлаждащите системи на пилотите, бяха уточнени детайли, свързани със стартовите процедури в спринтовете и състезания, а последното прието предложение беше да отпадне ограничението за броя на скоростните кутии, които даден пилоти може да използва в хода на един сезон. Това ограничение отпада, тъй като надеждността на модерните трансмисии прави тази рестрикция ненужна.
Снимки: Imago