Организаторите на Формула 1 малко или много потвърдиха, че Дениъл Рикардо е причината за премахването на бонус точката, която се даваше на пилотът, записал най-бързата обиколка в хода на дадено състезание, ако той финишира сред първите десетима.
Точката за най-бързата обиколка беше върната във Формула 1 в началото на 2019 година с идеята финалът да всяко състезание да стане по-динамичен. И докато на моменти това се получаваше, то в повечето случаи тази точка се печелеше или от победителя в състезанието, или от пилота от челото, който имаше достатъчна разлика зад себе си, за да направи допълнително спиране в бокса за меки гуми, с които да завърти най-бързия тур.
,fit(478:270))
Догодина най-бързата обиколка вече няма да носи допълнителна точка
В Сингапур миналата година тази точка стана повод на дискусия, след като Рикардо регистрира най-бързата обиколка в самия край на надпреварата. Австралиецът обаче не взе бонус точката, тъй като финишира на 19-та позиция, но попречи на бившия си съотборник Ландо Норис да е вземе. Това пък беше от полза за Макс Верстапен, чийто аванс пред Норис в битката за титлата беше съкратен със седем, вместо с осем точки, а цялата ситуация беше критикувана остро на шефа на Макларън Зак Браун.
,fit(478:270))
В Макларън са недоволни от услугата, която Рикардо направи на Макс
За Рикардо тази най-бърза обиколка се оказа един прощален подарък, тъй като няколко дни по-късно той беше освободен от Рейсинг Булс. В същото време Формула 1 взе решението от старта на сезон 2025 бонус точката да бъде премахната, но без да се дава точно обяснение за това решение.
Сега обаче в статия, публикувана на официалния сайт на световния шампион, беше намекнато много сериозно, че събитията от Сингапур са били катализаторът за решението бонус точката да бъде премахната.
,fit(478:270))
Ландо Норис не се сърди на Рикардо за "откраднатата" точка в Сингапур
„От 2019 година насам пилот, завършил в топ 10, можеше да печели допълнителна точка, записвайки най-бързата обиколка за състезанието. Понякога това означаваше, че пилотите ще натискат в самия край, за да вземат тази точка или дори спираха в бокса, за да увеличат шансовете си.
„Но това отвори и възможността за кола извън топ 10 да спре в бокса и да вземе тази точка от друг пилот, дори и да не я вземе за себе си. Тъй като този бонус се превърна в спорна тема, беше взето решението тя да бъде премахната от точковата система, която иначе няма да има други промени“, пише в сайта на Формула 1.
Снимки: Gettyimages