Вход / Регистрирай се

Кадилак с база за 150 милиона долара и окачване от Ферари

Кадилак с база за 150 милиона долара и окачване от Ферари

Подготовката на Кадилак и Дженерал Мотърс за влизане във Формула 1 за сезон 2026 набира скорост, като американците действат паралелно на няколко фронта по проекта.

В Щатите Кадилак започва изграждането на нова база, в която инвестицията ще е 150 милиона долара. Базата е в град Конкорд, Северна Каролина, а в четвъртък в общината на града ще ес обсъждат инвестиционните планове на марката на американския гигант. Базата ще е с площ почти 70 000 квадратни метра и ще е съвсем близо до тази на Хендрик Моторспорт - вай-успешният тим в историята на НАСКАР.

Макс към Ред Бул: Оставам поне до края на 2026!
Макс към Ред Бул: Оставам поне до края на 2026!

В новата база на Кадилак ще се нанесе подразделението, което работи по задвижващата система на американците, която трябва да е готова за сезон 2028. А основната база на бъдещия тим ще е тази, която изгради Майкъл Андрети за проекта, докато той все още носеше неговото име и беше под негов контрол. Тази база е до пистата “Силвърстоун” в Англия и там вече работи шефът на тима Греъм Лаудън, както и консултантът по инженерните въпроси Пат Саймъндс, който има зад гърба си работа в Бенетон, Рено и Уилямс.

Андрети: 2026 е подходящ сезон за дебюта на Кадилак
Андрети: 2026 е подходящ сезон за дебюта на Кадилак

В същото време шефовете на проекта на Кадилак обмислят възможността да ползват още готови компоненти от Ферари. Съвместната им работа стартира за сезон 2026 със задвижваща система и скоростна кутия, но следващото допълнение може да е окачването на бъдещия болид. Това означава, че Кадилак може да се ориентира към концепцията, която използва другия американски тим във Формула 1 Хаас, който използва това решение от дебюта си през 2016 досега.

Какво ще вземе новата кола на Рейсинг Булс от Ред Бул?
Какво ще вземе новата кола на Рейсинг Булс от Ред Бул?

Споделянето на окачване не е нещо ново за Формула 1. Рейсинг Бул има сходна сделка с Ред Бул, като за 2025 по-малкият отбор най-вероятно ще получава както задно, така и предно окачване, идващи от RB20 от миналата година. Астън Мартин също получава цялата си задница на колата готова от Мерцедес.

Предстоящото влизане на Кадилак поставя под напрежение отборите във втората половина на класирането, тъй като американският тим вече работи спрямо ограниченията на тавана на бюдожетите за 2025, но пък получава 115% време за работа в аеродинамичния тунел спрямо стандартно разрешеното - толкова, колкото има и Заубер. Кадилак използва единия аеродинамичен тунел на Тойота в Кьолн, където пък работи Пат Саймъндс, който вече е заложил във философията на колата за 2025, че тя трябва да бъде изградена около задвижващата система и скоростната кутия на Ферари.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички