Вход / Регистрирай се

Куартараро коментира прогреса на Ямаха след най-добрата си обиколка на "Сепанг"

Фабио Куартараро направи своята най-бърза обиколка изобщо на пистата „Сепанг“ по време на днешния финален тестов ден на малайзийското трасе. Досега световният шампион в MotoGP за 2021 година никога не беше слизал под 1:57 на пистата край Куала Лумпур, а днес бе един от четиримата пилоти, които записаха резултати в рамките на 1:56.

По този начин французинът затвърди доброто впечатление, което остави в първите два дни на теста в Малайзия. Той беше най-бърз в откриващия ден в сряда, след което даде второ време вчера, а днес се нареди трети. И в трите дни Куартараро беше най-бързият пилот с мотор, различен от Дукати и каза, че е много доволен от представянето си.

Алекс Маркес най-бърз в последния ден на теста на "Сепанг"
Алекс Маркес най-бърз в последния ден на теста на "Сепанг"

„Много съм доволен. Най-бързото ми време в квалификацията тук миналата година беше 1:57.5, така че сега съм с над 0.8 секунди по-бърз. Винаги съм казвал, че между 2019 и 2024 ние подобрихме нашето темпо с 0.6 секунди, а от 2024 до 2025 подобрението е 0.8, така че ние можем да сме доволни.

„Но трябва да запазим спокойствие. Това е само тест, но аз мисля, че е доста добре. Миналата година в този тест Пеко (Баная) направи 56.5 или 56.6, а сега той постигна горе-долу същия резултат, така че аз мисля, че ние можем да сме доста доволни.

„Миналата година най-лошото не беше в състезания, а в квалификациите, те бяха проблемът, защото заради тях ние стартирахме много назад и ни беше трудно да изпреварваме. Сега, още преди да направя първата си тайм атака, аз знаех, че ще стигна до 1:56.

„Още когато дойдохме тук за шейкдауна с Майо (Мерегали, мениджърът на Ямаха) започнахме да се шегуваме, че ние ще стигнем до 1:56. С всеки изминал ден ние се доближавахме до тази цел и днес тя се превърна в реалност. Миналата година не знаехме какво да очакваме с новите гуми, докато сега, през последните три дни, беше много добре“, заяви Куартараро пред медиите на „Сепанг“.

Той също така навлезе и в повече детайли за промените, които инженерите на Ямаха са направили по мотора през зимата.

„Моторът изглежда сходен, но не е същият. Основните промени са по електрониката и начина ми на пилотиране, имаме и нови неща по мотора. Трудно е да се види какво точно сме променили, но времената показват, че сме много по-бързи от миналата година.

„Подобрихме усещането на влизане в завоите и при смяната на посоката. Но слабото ни място си остава сцеплението. Днес на пистата имаше много сцепление, това се вижда от отложената гума. Няма да кажа, че това е причината за доброто ни време, защото при същите условия миналата година ние изоставахме със секунда, а сега пасивът ни е само 0.3 секунди. Искам да видя какво ще е усещането, когато сцеплението на пистата е ниско, това са най-неприятните условия за нас.

„През последните години, особено между 2022 и 2024, ние правихме по една стъпка напред, а другите марки, най-вече Дукати, правеха по две или три. Смятам, че тази година ние успяхме да направим повече стъпки. Стилът на пилотиране е различен спрямо 2019 или 2021, но усещам, че моторът е по-бърз, затова стилът е различен, но мисля, че за първа година ние успяваме да стопим разликата. В миналото ние се подобрявахме с темпото на други или по-малко от тях, но сега мисля, че се доближихме“, коментира Куартараро.

Французинът не пропусна да отбележи и напредъкът на Ямаха в състезателно темпо, не само в квалификационно.

„Не успях да направя същинска симулация на спринт, защото направих шест обиколки с едни настройки и шест с други с нови гуми. Беше добре. Не трябва да забравяме, че миналата година бяхме на 11-то, 12-то място тук, а сега гледаме темпото на Марк (Маркес), Пеко и Алекс (Маркес), които са най-бързите тук. Така че аз мисля, че разликата е сравнително голяма, но съм много доволен от нашите време, най-вече защото не беше еднократно явление“, каза пилотът на Ямаха.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички