Моторспорт директорът на КТМ Пит Байрер потвърди пред медиите, че австрийската марка работи по създаването на мотор за новите правила, които ще влязат в сила в MotoGP през 2027 година.
Изказването на Байрер идва на фона на всички спекулации около бъдещето на КТМ в кралския клас. Заради огромните дългове, които австрийската марка има, над 2 миларда евро, съществува реална възможност КТМ да закрие заводския си отбор не само в MotoGP, но и в малките класове.
,fit(478:270))
Кредиторите търсят 2,2 милиарда евро от КТМ
Байрер обаче нарисува друга картинка, в която КТМ е част от MotoGP и през 2027 година, когато ще бъдат въведени новите правила. Те ще включват нови по-малки двигатели с работен обем от 850 кубически сантиметра, както и други промени по шасито и аеродинамиката.
,fit(478:270))
Обявиха официално новите технически правила за MotoGP
„Все още сме в начална фаза на работата по правилата за 2027 година, защото до съвсем скоро те дори не бяха финализирани и още не са на 100%. В момента не можем да конструираме мотор, но инженерите ни са тук и работят по мотора за 2027 година.
„Но още не е дошло времето да имаме хардуера при нас, така че все още имаме някакъв логичен тайминг. След 25 февруари ние със сигурност ще сме в различна ситуация и ще имаме повече яснота за нашето дългосрочно бъдеще. Все още имаме достатъчно време да започнем да работим по хардуера, но вече работим по мотора за 2027 година. Това е част от нашето планиране“, разкри Байрер.
,fit(478:270))
КТМ представи цветовете на двата си отбора в MotoGP
Датата 25 февруари ще е много важна за КТМ, тъй като тогава ще е следващото изслувашне на кредиторите на марката. Очаква се до тогава те да получат поне 30% от сумата, която им се дължи.
,fit(478:270))
КТМ: Тук сме, за да се състезаваме
След тази дата вече се очаква да има по-голяма ясното за състезателната програма на КТМ, която включва и отбора в MotoGP. Байрер обаче е сигурен, че марката ще продължи да се състезава в MotoGP.
)
„Аз мога наистина да ви гарантирам, че имаме много, много силен план за бъдещето на компанията, в които не говорим за година или две напред, не говорим и за година или две в състезанията. Ние искаме КТМ да е тук завинаги, включително и състезателният департамент, това е сигурно“, каза Байрер.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Red Bull Content Pool