Световният рали шампион Тиери Нювил беше глобен с 10 000 евро от комисарите на рали „Монте Карло“ заради нарушение на спортните правила след грешката си в шестия етап на състезанието в петък.
Тогава белгиецът обърка спирането за един обратен завои в средата на отсечката и се удари със сравнително висока скорост в земната маса от външната страна на кривата. Това доведе од отчупване на задното ляво окачване на неговия автомобил и до края на отсечката той буквално влачи задния ляв край по асфалта.
Впоследствие Нювил се върна до сервизната зона в Гап, където механиците на Хюндай поправиха колата му и той продължи участието си в ралито. Докато се е връщал в сервизната зона обаче той е нарушил правило 34.1.5, което гласи, че по време на преход всички четири колела на съответния автомобил трябва да се въртят.
„Пилотът заяви, че след неговия инцидент в шестия етап екипажът е продължил до края на етапа без да знае, че задното ляво колело не се върти свободно. Навигаторът добави, че дори и загубата на време в етапа не е била достатъчно голяма, за да индикира такива големи поражения. Мениджърът на отбора заяви, че е говорил с инженера на екипажа за спазването на правило 34.1.5 от спортния правилник на 2025 година, но за съжаление те не са се свързали веднага с екипажа, тъй като са смятали, че те са наясно с проблема.
„Той добави, че веднага щом отборът е бил информиран от техническия делегат на ФИА, че колелото не се върти, те са информирали екипажът да спре и да направи съответните поправки. Пилотът и навигаторът признаха, че са наясно с това правило и знаят, че карането на обществени пътища със само три въртящи се колела може да доведе до опасна ситуация. Затова те са спрели колата веднага щом са били информирани от техническия делегат.
„Правило 34.1.5 от спортния правилник ясно гласи, че на преходните участъци, които са обществени пътища, а и на старта на всяка отсечка, всяка кола може да се управлява само с четири въртящи се колела. Това правило, свързано с въртенето на колелата на обществените пътища, беше въведено от съображения за сигурност. То също така казва, че всяка кола, която не отговаря на това правило, трябва да спре моментално и по възможност проблемът да бъде отстранен, спазвайки всички други правили или да отпадне“, се казва в обяснение на стюардите, които са преценили, че тъй като Нювил не е спечелил спортно предимство глобата е по-подходящо наказание.
Снимки: Red Bull Content Pool