Премахването на хибридните системи за новия сезон в Световния рали шампионат (WRC) направи Rally1 автомобилите по-леки, но със сигурност и по-бавни, тъй като ще разполагат с по-ниска мощност.
Премахването на хибридните системи сваля минималното тегло на колите от 1260 на 1180 килограма, отнема 130 конски сили от мощността и сега пилотите ще разполагат с 380-400 конски сили, идващи от 1,6-литровия бензинов мотор, като въздушният рестриктор на турбото е свит от 36 на 35 милиметра.
Само М-Спорт смени цветовете си за сезон 2025
„Ще има разлика, но е трудно да се каже каква – неопределено заяви техническият директор на Тойота Том Фаулър. – Много ще зависи от условията по етапите. Но ще бъде по-малко от 1 секунда на километър, така че за феновете и за просто око промяната ще е едва забележима.“
Хюндай няма да променя разцветката си за сезон 2025
Премахването на хибридните системи прави Rally1 колите по-достъпни за пилоти с частни програми и тази година трябва да видим повече такива автомобили в ралитата.
В Тойота вярват, че завръщането на Рованпера ще помогне на Еванс
Фаулър акцентира на това, че когато пилотите са ентусиазирани от представянето на колите, значи спортът се развива в правилната посока, а по-тежките хибридни коли бяха приети от пилотите като крачка назад.
На изпроводяк министър Глушков взе лиценза на БФАС
Хибридната система има най-важно значение при старта и потеглянето от място, при излизането от обратните завои и при добавянето на още мощност на най-високи обороти на дългите прави и в бързите завои. Така че, според Фаулър, цялостното решение за хибридите ще се отрази добре на сезон 2025 в WRC.