Новият договор за провеждането на Гран При на Белгия, който бе обявен по-рано тази седмица, практически гарантира, че едно измежду състезанията в Мексико и Емилия-Романя ще загуби своето място в календара на Формула 1 за 2026 година.
“Спа” остава във Формула 1, но има промяна
Тези две състезания, заедно с това в Лас Вегас, са с изтичащи договори в края на настоящия сезон, но съдбата на старта в Града на греха е сигурна предвид факта, че той се организира директно от Формула 1. Така или Гран При на Мексико Сити, или Гран При на Емилия-Романя ще загуби мястото си в календара поне за една година, ако не и за повече.
Състезанието в Мексико се радва на огромна посещаемост още от възраждането си през 2015 година. Това донякъде се дължеше и на присъствието на Серхио Перес на стартовата решетка и тепърва ще стане ясна как неговото отсъствие ще се отрази на посещаемостта на „Ерманос Родригес“.
От друга страна „Имола“ успя да се завърне във Формула 1 след дълго отсъствие през 2020 година, заради нуждата за добавяне на нови стартове покрай пандемията от коронавирус. За разлика от други подобни стартове обаче, Гран При на Емилия-Романя успя да се задържи по-дълго в календара, но поостарялата инфраструктура на италианското трасе не работи в полза на състезанието.
Бивш пилот иска Формула 1 да махне "Имола" от календара
Бъдещето на тези състезания ще зависи и от развитието на проекти за нови стартове, каквито има в Азия, Африка, Южна Америка и Европа. В Азия Тайланд и Южна Корея работят в посока влизане или завръщане във Формула 1 с улични състезания съответно в Банкок и Инчеон.
Тайланд иска да влезе във Формула 1 с улично трасе
В Африка също има два проекта – в Южна Африка и Руанда, докато в Южна Америка популярността на Франко Колапинто възроди идеята за ново провеждане на Гран При на Аржентина. В Европа пък във Франция са отворени към ново домакинство на Формула 1 на ротационен принцип, а Ауди, който ще влезе във Формула 1 догодина, определено ще иска спортът да има старт и в Германия.
Снимки: Gettyimages