Бившият пилот във Формула 1 и настоящ анализатор на Sky Sports F1 Карун Чандок сподели своето мнение, че пистата „Имола“ трябва да загуби мястото си в календара на шампионата. Вместо това индиецът иска падокът да се завърне в Германия или Франция, които за последно приеха състезания съответно през 2020 и 2022 година.
Пиер Гослен ще работи за връщането на Формула 1 във Франция
„Имола“ е една от класическите писти за Формула 1. Тя беше неизменна част от календара на шампионата между 1980 и 2006, след което загуби мястото си. Италианското трасе обаче успя да се завърне покрай пандемията от COVID-19 и дори си осигури по-продължителен престой в календара.
Според Чандок обаче Формула 1 трябва да се раздели с „Имола“, тъй като италианската писта е твърде тясна за модерните коли и състезанията на нея са скучни. Вместо това той иска шампионатът да се завърне в Германия или Франция, понеже за него е „странно“ да вижда календар без състезание в поне една от двете страни.
Бърни се чуди защо Формула 1 не се връща в Германия
„Аз бих извадил „Имола“. Пистата е фантастична и историческа. Квалификацията е много вълнуваща за наблюдаване. Но е прекалено тясна, за да има добро състезание на нея с модерните коли. Смятам, че Формула 1 надрасна „Имола“. Не виждаме много изпреварвания там.
„С кое състезание бих я заменил? Смятам, че имаме нужда от Гран При на Германия. Странно е да виждам календар без състезание в Германия или Франция. Имаме Мерцедес, а през годините сме имали голямо германско влияние върху спорта с Михаел (Шумахер) и Себастиан (Фетел). Смятам, че е малко странно да нямаме състезание в Германия“, заяви Чандок.
Неговото изказване идва само няколко дни, след като Формула 1 обяви новия си дългогодишен договор с Гран При на Монако. Пистата в Княжеството страда от същите недостатъци, които Чандок посочи за „Имола“, но изглежда за него това не е проблем.
Гран При на Монако остава във Формула 1 с нов дългосрочен договор
Настоящият договор на „Имола“ за домакинство на Гран При на Емилия-Романя изтича в края на следващата година. Ако той бъде подновен, то най-вероятно трасето няма да приема Формула 1 всяка година, а по-скоро ще се редува с някоя друга писта и ще домакинства на старт на всеки две години.
Наскоро главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доманикали сподели, че съвсем скоро феновете могат да очакват новини, свързани с въвеждането на ротация на част от европейските стартове. Почти сигурно в такава ще влязат състезанията в Белгия и Нидерландия, а другата двойка може да е „Имола“ и „Каталуния“. Както е известно испанското трасе ще загуби Гран При на Испания от 2026 година, но в Барселона са крайно решени да останат в календара под някаква форма.
Доменикали обеща скоро да има ротация на европейски стартове
Всички тези ротации ще бъдат с цел спортът да добави нови стартове извън Европа, които носят по-големи приходи спрямо тези, които са на територията на Стария континент. Според споразумението „Конкорд“ календарът във Формула 1 не може да включва повече от 25 кръга годишно, но от ФОМ вече неколкократно заявиха, че за тях идеалната бройка е 24.
Снимки: Gettyimages