Ръководителят на отбора на Ред Бул Кристиан Хорнър заяви, че Макс Верстапен не се е паникьосал в нито един момент в хода на сезон 2024 във Формула 1, въпреки изоставането на Биковете в голяма част от кампанията.
Верстапен и Ред Бул започнаха годината по подобие на рекордния сезон 2023, печелейки седем от първите десет старта. След това обаче се стигна до серията от десет поредни надпревари, в които Верстапен не успя да спечели нито веднъж. Това се дължеше основно на факта, че конкурентите на Ред Бул изпревариха Биковете, чийто автомобил беше много лимитиран.
Какво ще се опита да промени Ред Бул по колата си за сезон 2025?
Това изоставане на Ред Бул дори застраши шансовете на Верстапен да спечели титлата, но той все пак го стори три кръга преди края на сезона с петото си място в Лас Вегас. В предходния кръг в Бразилия нидерландецът наруши серията си без победи, печелейки под дъжда в Сао Пауло, а седмица след състезанието във Вегас той спечели и първата си победа на сухо от Гран При на Испания през юни, триумфирайки в Катар.
„Усещането беше сякаш нещо драматично се промени. Изведнъж три други отбора станаха конкурентни, а ние започнахме да изпитваме проблеми, които ни ограничаваха. След това видяхме, че няма добра корелация между данните от въздушния тунел и симулатора и случващото се на пистата. Но пък в такива ситуации пилотът става ключов.
„Макс не се паникьоса в нито един момент. Дори и в трудните дни той прекарваше дълги часове с инженерите, навиваше ръкави и се залавяше за работа. Прекраваше много часове в симулатора и помагаше на инженерите в работата по шасито и аеродинамиката, насочваше ги върху какво трябва да се фокусират на база неговото усещане.
„Когато инструментите, с които разполагаш, не ти помагат, най-доброто, на което можеш да разчиташ е пилотът. И точно тук Макс беше толкова впечатляващ тази година, как той водеше отбора от колата и как ни насочваше към проблемите, които трябва да решим.
„Той беше много директен за проблемите, които го ограничаваха и как характеристиките на колата не му позволяваха да е бърз. Той беше много ясен в това какво иска.
„В средата на сезона наистина имахме проблем с корелацията и точно тогава неговата обратна връзка беше ключова, за да насочи инженерите към проблемните зони на колата. В края на годината видяхме, че доброто представяне започна да се връща.
„Това, което го отличи през тази година беше начинът, по който той кара. Дори и в дните, в които не можеше да печели, той взимаше добри точки. Адаптираше се много добре към това, с което разполагаше. Това, което той показа тази година е ново ниво на зрялост и опит. В трудните състезания, които той имаше на места като „Зандвоорт“ и Сингапур, в дните, в които той не можеше да печели, той успя да вземе добри точки, тези дни бяха много важни“, каза Хорнър пред motorsport.com.
Снимки: Gettyimages