Марк Маркес разкри, че през 2018 година той е препоръчал на Хонда да привлече Хорхе Лоренцо от Дукати, за да противодейства на засилващата се конкуренция от страна на италианския производител.
През 2018 Дукати вече излизаше от кризата, в която изпадна в началото на миналото десетилети, но все още не беше силата, която е днес. Тогава все още японските марки Хонда и Ямаха задаваха темпото в краслкия клас, а комбинацията Маркес-Хонда беше почти непобедима.
От дебюта на испанеца в MotoGP през 2013 до началото на 2018 година единствено Лоренцо и Ямаха бяха успели да откраднат една титла през 2015. Сезон 2018 стартира с малко по-сериозна конкуренция от страна на Дукати и най-вече Андреа Довициозо, но Маркес пак успя да спечели три от първите пет старта за годината.
След това дойдоха и двете поредни победи на Лоренцо на „Муджело“ и „Каталуния“, но вече беше прекалено късно, за да може испанецът да спаси мястото си в Дукати, което беше обещано на Данило Петручи. По-късно беше обявено, че трикратният световен шампион в MotoGP ще премине в Хонда, за да си партнира с Маркес за сезон 2019.
„Когато Хорхе отиде в Дукати аз казах на Хонда, че те идват. Казах им, че най-добрата стратегия ще е да привлекат Лоренцо. Ако ли не друг пилот с друга марка, щеше да го победи, защото Лоренцо е Лоренцо – петкратен световен шампион (с двете титли в клас до 250 кубически сантиметра)“, каза Маркес.
Самият Лоренцо също се върна към периода си в Дукати и каза, че е подценил колко сложна ще бъде адаптацията му от мотора на Ямаха към този на Дукати. Именно тази бавна адаптация беше и причината Дукати да реши да се раздели с Лоренцо сравнително рано.
„Имах леки съмнения. Това, което се случи беше, че аз подцених адаптацията. Моторът беше по-бърз на правите, много стабилен в спирането, но не завиваше като този на Ямаха. Аз исках да карам Дукати като Ямаха.
„Мислех си, че ще започна сезон 2018 по-добре, но се случи обратното. На всичкото отгоре аз имах и лошия късмет с тройната катастрофа на „Херес“, в която извадих Дови, който се бореше за титлата с Марк и това не се хареса много на Дукати. Когато видях, че съм между чука и наковалнята аз вдигнах телефона и се обядих директно на Алберто Пудж (шефът на Хонда)“, обясни Лоренцо.
Неговият престой в Хонда не беше много ползотворен и той не записа нито едно влизане в топ 10, регистрирайки най-добро класиране от 11-то място в Гран При на Франция. В края на 2019 година испанецът сложи край на своята кариера, най-вече заради контузиите, които му се насъбраха между 2017 и 2019.
Снимки: Gettyimages