Ръководителят на програмата на Пирели във Формула 1 Марио Изола заяви, че след днешния тест в Абу Даби остават известни въпросителни около представянето на новата най-мека смес в гамата на италианската компания за сезон 2025.
Днешният ден предостави единствената възможност за тимовете да изпробват окончателните модели на Пирели за следващата година преди зимната пауза. Всички отбори разполагаха с пет от шестте модела в гамата на Пирели за следващия сезон. Единствено най-твърдият модел C1 не беше предоставен на тимовете, тъй като той изобщо не е подходящ за „Яс Марина“.
Пирели: Увеличаването на темпото през 2024 е отвъд от очакваното
Същевременно отборите имаха първа възможност да се запознаят и с новата смес C6, която беше разработена от италианския доставчик на гуми. Идеята на този модел е той да се използва в уличните състезания като Монако, Канада, Сингапур и Лас Вегас, където деградацията винаги е много ниска.
Тестовете на „Яс Марина“ обаче не дадоха категоричен отговор за представянето на C6. Основната причина за това са високите температура и конфигурацията на пистата в Абу Даби, които не са най-подходящите за тази мека смес.
Шарл Леклер най-бърз в края на последния тест за годината във Формула 1
„Сместа C6 работеше добре за някои отбори, или малко по-добре спрямо C5 за тях, но сходно за останалите. Усещането беше, че тя работи добре в първата част на пистата, но в третия сектор, където се нуждаеш от повече сцепление на ускорени, деградацията е висока още от първата обиколка.
„Ако потвърдим тези индикации от данните, това ще означава, че ние ще трябва да преценим в кои състезание ще изберем C6. Първоначалната идея беше за Монако, Монреал, Сингапур и Лас Вегас, но ние ще трябва да погледнем данните, да видим как C5 се представи тази година и тогава ще решим за следващата.
„Трудно е да разберем дали деградацията на C6 беше по-висока от очакваната, тъй като ние сме я тествали само няколко пъти. Така че Абу Даби беше важно за нас, за да разберем колко мека точно е сместа и изглежда, че тя е добра за част от обиколката, но не достатъчно, за да я изберем за това състезание.
„Днес имаше каране във високи температури, така че фактът, че прегряването беше сходно е добра новина, защото това означава, че в условия като тези от състезанието, то ще е по-малко. Абразивността на новите гуми също е по-малка. Това е друг елемент, които ние искахме да подобрим, защото тази година имаше грейнинг, а ние искаме да го намалим.
„Ние тествахме пет модела и делтата между тях изглежда добра. C2 е по-близо до C3, но след това има по около половин секунда между отделните смеси“, коментира Изола в края на тестовия ден в Абу Даби.
Снимки: Gettyimages