Пирели: Увеличаването на темпото през 2024 е отвъд от очакваното

Официалният доставчик на гуми във Формула 1 Пирели коментира увеличаването на темпото в спорта в рамките на сезон 2024, което обезателно се отразява и на продуктите на италианската компания.

Като база за сравнение времето, с което Ландо Норис оглави вчерашната втора тренировка в Абу Даби, беше със само 0.062 по-слабо от време, с което Макс Верстапен спечели полпозишъна на „Яс Марина“ пред година. Тогава Шарл Леклер бе най-бърз във втората петъчна тренировка, а неговото време беше с 1.292 по-слабо от това на Норис от вчера.

Предимство за Макларън в края на петъчните тренировки в Абу Даби
Предимство за Макларън в края на петъчните тренировки в Абу Даби

„В последните състезания ние видяхме по-голямо от очакваното увеличение в скоростта, което води до по-голямо натоварване върху гумите, особено от два или три отбора – коментира главният инженер на Пирели Симоне Бера след края на петъчните тренировки в Абу Даби. – От симулациите, ние обикновено имаме такава за края на сезона и една за средата, никой не очакваше такива натоварвания. Те буквално са отвъд очакванията, бих казал.

„Така че интересно колко много колите напредват, честно, защото ние си мислихме, че в даден момент отборите ще достигнат някакви максимално ниво на представянето. Но все още очакваме по-високи натоварвания и по-добро представяне. Това се вижда в последните състезания, в които на пример Мерцедес напредна доста. Много е интересно.

„Ние получихме симулациите за сезон 2025 от отборите в края на ноември и сега работим върху тях. За момента все още нямаме ясна картинка. Разбира се, ние очакваме някакво подобрени, но трябва да разгледаме данните, за да разберем колко голямо точно ще бъде то. Дали ще е по-малко от тази година, или нещата ще остана по-стабилни“, каза още Бера.

Между сезон 2023 и 2024 средно времето, с което квалификацията е станала по-бърза, е 0.900 секунди. Тук са включени само квалификациите, които са се провели при еднакви условия и през двете години, което означава, че не данните от Канада, Белгия и Бразилия не са взимани под внимание, тъй като в поне една от годините квалификацията е била на мокро.

Пирели готви свръхмеки сликове за сезон 2025
Пирели готви свръхмеки сликове за сезон 2025

Най-големият напредък е в Катар, където през тази година Макс Верстапен беше с цели 3.258 секунди по-бърз в квалификацията. Това обаче може да се обясни с много мръсното трасе, което посрещна пилотите преди година, когато „Лусайл“ беше напълно реконструирана. Най-малкият напредък пък е в Австрия, където разликата между полпозишъните през тази и миналата година беше само 0.077.

Азербайджан и Маями пък са двете писти, на които през тази година квалификацията беше по-бавна, въпреки че нямаше влошаване на метеорологичните условия. В Баку Шарл Леклер беше с 1.162 по-бавен от миналогодишното си постижение, докато в Маями Верстапен беше с 0.400 по-бавен от Серхио Перес през миналата година.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички