Това ли са моментите, които костваха титлата на Ферари през 2024 година?

Отборът на Ферари беше много близо до това да си гарантира първа световна титла при конструкторите във Формула 1 от 2008 година в хода на сезон 2024. В крайното класиране обаче Скудерията завърши на едва 14 точки зад шампионите от Макларън.

Предвид малката разлика между двата отбора в крайното класиране, най-малката с модерната точкова система, Ферари със сигурност може да съжалява за пропуснатия шанс да спечели титлата. Още повече, че тези 14 точки много лесно можеше да бъдат събрани от Черните кончета, ако не бяха няколко ключови момента в хода на сезон 2024.

Ферари изпраща най-силния си сезон от 2008 насам, въпреки загубената титла
Ферари изпраща най-силния си сезон от 2008 насам, въпреки загубената титла

Първият от тях дойде по време на Гран При на Канада, когато Шарл Леклер и Карлос Сайнц не стигнаха до финала на „Жил Вилньов“ и записаха нула две седмици след двойния си подиум в Монако. Още в следващото състезание в Испания Черните кончета въведоха сериозен пакет с подобрения, който включваше и нов под.

Този под обаче се оказа доста проблематичен за Леклер и Сайнц, тъй като той върна подскачането, което пък коства представяне на тима до смяната на пода след лятната пауза. Не случайно тогава Сайнц заяви, че отборът е загубил няколко месеца на развойна дейност заради този под.

Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност
Сайнц: Загубихме месеци развойна дейност

Другите два повратни момента бяха в състезанията в Азербайджан и Сингапур, за които Черните кончета имаха големи надежди. В Баку Леклер и Сайнц се движеха в челото, но в началото на предпоследния тур Сайнц отпадна след контакт със Серхио Перес.

Простата сметка показва, че в този случай Ферари и Сайнц загубиха минимум 12 пункта, които сами по себе си нямаше да са достатъчни за конструкторската титла. Когато обаче към тях бъдат прибавени и допълнителните 5 точки, които Ландо Норис спечели заради прогреса с две места и невъзможността Макс Верстапен да му вземе точката за най-бързата заради виртуалната кола на сигурността, вече разликата става 17, която щеше да е напълно достатъчно за Ферари да победи Макларън.

А в Сингапур седмица по-късно проблемите за италианския тим стартираха още в квалификацията. Първо Сайнц изпусна колата си в началото на първия си летящ тур в третата фаза и се разби. Този инцидент практически остави всички пилоти със само един летящ тур, но Леклер излезе от пистата в своя и той беше изтрит. Така двамата стартираха от петата редица в състезание, в което бяха сочени за големите фаворити. Впоследствие те стигнаха до петото и седмото място на финала, а определено можеха да си тръгнат с повече точки от надпреварата на „Марина Бей“.

Във Формула 1, а и не само, винаги е много лесно да се говори и коментира при свършен факт, но определено можем да кажем, че Ферари има за какво да съжалява от изминалия сезон 2024 във Формула 1.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички