Шансовете на Ферари да се пребори за конструкторската титла във Формула 1 изглеждаха много малки още преди началото на уикенда за Гран При на Абу Даби, а след първия ден на „Яс Марина“ те изглеждат още по-нищожни.
Преди финалния старт за годината Скудерията има пасив от цели 21 точки спрямо Макларън при максимални 44, които един отбор може да спечели на „Яс Марина“. Реалистично Ферари се нуждае от двойна победа и проблеми за един от пилотите на Макларън утре, за да спечели първата си конструкторска титла от 2008 година насам.
Леклер: Нужен ни е перфектен уикенд, за да вземем титлата
След петъчните тренировки обаче това изглежда много труднопостижимо поради три основни причини. Първата е свързана с наказанието, което Шарл Леклер ще трябва да изтърпи след квалификацията. Монегаскът ще бъде преместен с 10 места назад на стартовата решетка заради използването на допълнителен компонент в своята задвижваща система.
Тежък удар по шампионските амбиции на Ферари след първата тренировка в Абу Даби
Това означава, че в най-добрия случай той ще стартира 11-ти и ще трябва да изпревари поне осем други коли, за да стигне до подиума. Най-вероятна сред тези коли ще са и двете на Макларън, чиито пилоти Ландо Норис и Оскар Пиастри бяха най-бързи в края на петъчните тренировки.
Предимство за Макларън в края на петъчните тренировки в Абу Даби
Квалификационното темпо на Скудерията е другият притеснителен фактор за Скудерията, след като вчера Карлос Сайнц беше изпреварен не само от Норис и Пиастри, но и от Нико Хюлкенберг. Леклер не успя да направи представителна квалификационна симулация във втората тренировка заради проблеми с трафика, който провали първата му летяща обиколка с меките гуми.
Леклер се оплака от изтощение и хранително натравяне
По-притеснителното за Ферари обаче е изоставането на италианския тим в състезателните симулации, в които италианският тим беше най-бавният от четирите водещи екипа. В тях най-бърз беше Люис Хамилтън, чиято серия беше със средно темпо от 1:29.5, втори се нареди Пиастри с 1:29.6, зад него Серхио Перес беше с 1:29.7, а чак четвърти се нареди Леклер с 1:29.6.
В Макларън не бързат с празненствата след наказанието на Леклер
Важно е да се отбелжи, че сериите на Перес и Леклер бяха най-дългите, съответно по 12 и 13 обиколки, което означава, че и деградацията на гумите е фактор за тяхното изоставане. Сериите на Хамилтън и Пиастри бяха малко по-къси, като и двамата направиха по девет тура със средно твърдите сликове, които бяха използвани и от Перес и Леклер.
С оглед всички тези фактори е лесно да заключим, че шансовете на Ферари да се пребори за конструкторската титла във Формула 1 през 2024 година са минимални, но пък Скудерията може да погледне към Гран При на Катар миналата седмица и стореното от Ред Бул там. Тогава в спринта Биковете изоставаха чувствително, но след това Макс Верстапен беше недостижим в квалификацията и състезанието на „Лусайл“.
Снимки: Gettyimages