Противно на твърденията на шефа на Ауди Гернот Дьолнер, че компанията държи твърдо на програмата си за Формула 1, различни източници от Германия сигнализират, че всъщност положението е доста по-различно.
Вчера Дьолнер потвърди продажбата на миноритарен дял от бъдещия тим, съответно – настоящия Заубер на инвестиционния фонд на Катар (QIA), като се смята, че става въпрос за около 30% от акциите. Цената не се съобщава, но може да се предположи колко е, като се има предвид, че оценката на Заубер е около 1 милиард долара.
Ландо Норис взе квалификацията за спринта в Катар
В момента компанията-майка на Ауди – Фолксваген Груп изпитва сериозни трудности, които доведоха до затварянето на три завода в Германия и уволнението на десетки хиляди работници.
Колко точно е делът на катарците в тима на Ауди?
Журналистът Ралф Бах прогнозира, че големите шефове на Ауди и Фолксваген могат да променят решението си и автомобилният гигант да се откаже от плановете си за Формула 1, като на практика няма да загуби пари, а кандидати за влизане в световния шампионат не липсват.
Проблемите на Фолксваген няма да се отразят на тима на Ауди
„Знам от сигурни източници, че във Волфсбург (където е централата на Фолксваген), все още обмислят дали има смисъл от това Ауди да влиза във Формула 1. Колебанията са дали да не се откажат от всичко и да продадат тима”, обясни Бах.
Норис: Хубав отговор след разочарованието в Лас Вегас
Ауди трябва да дебютира във Формула 1 през 2026 година, когато влизат в сила новите технически правила, като компанията вече установи пълен контрол над Заубер, но тимът изостава сериозно от съперниците си. Заубер все още няма точка този сезон, а Ауди стартира и проект за задвижващи системи, които да се използват от заводския тим на компанията. Засега информациите обаче са, че програмата за задвижващи системи изостава от графика, а Матиа Биното призна, че му е трудно да събере достатъчно добър екип, който да работи в бъдещия отбор на Ауди.
Снимки: Gettyimages