Джордж Ръсел разкри как се променят правила за битките гума до гума във Формула 1 след няколкото спорни момента от състезанията в Остин и Мексико.
След тях беше решено, че ще има промени по правилата за двубоите на пистата, а те бяха дискутирани преди Гран При на Катар. След тази дискусия Ръсел, който е президент на Асоциацията на Гран При Пилотите (GPDA) обясни пред медиите какви точно ще бъдат промените.
„Не мисля, че това е ядрена физика. Смятам, че всички се чувстваме по един и същ начин. Ако изпреварваш от вътрешната страна и вземеш завоя без да излизаш от пистата, тогава завоят си е твой.
„Искаме да виждаме твърди битки. Да виждаме пилотите да се борят гума до гума. Изглежда страхотно, когато хората минават през чакъла и хвърчат искри. Мисля, че стюардите разбират това. Ако си отвън и те изпреварват, тогава трябва да отстъпиш.
„Сега има един ред в правилника, който казва, че пилотът, който е отвътре, трябва да остави достатъчно място от външната страна на изхода от завоя. Това се маха и се надявам да се случи още този уикенд.
„Много от пилотите се обединихме около мнението, че ако изпреварваш отвътре, първата ти задача е да останеш в границите на пистата. Ако успееш да направи това, ти имаш право да избуташ своя съперник извън пистата, както се случва още от картинга. Ако изпреварваш отвътре, ти имаш право да избуташ своя съперник.
„Ние също така заключихме, че повечето от тези проблеми се дължат на пистите. Говорихме за доста от проблемите в Остин. Смятам, че много от изпреварванията дори нямаше да бъдат пробвани, ако имаше чакъл, както има в Австрия на пример. Там ще отидеш в чакъла, ако прескочиш лимита с един или два процента. Пистите са в корена на проблема, а тези правила са временни мерки, с които ние трябва да се съобразяваме, докато не оправим пистите“, каза Ръсел.
Снимки: Imago