В екипа на Мартин все още не са мислили дали той ще ползва №1, ако стане шампион

Мениджърът на Хорхе Мартин Албер Валера разкри, че в екипа на Мартинатора все още не са мислили дали той ще използва №1 на своя мотор в хода на сезон 2025 в MotoGP, ако спечели световната титла в кралския клас по-късно днес.

Днес ще разберем кой ще е новият господар на MotoGP
Днес ще разберем кой ще е новият господар на MotoGP

Пилотът на Прамак Дукати ще започне Гран При на Барселона с аванс от 19 точки пред Франческо Баная и ще има реален шанс да си гарантира титлата. Ако това действително се случи, Мартин ще има възможността да се състезава в №1 на своята машина догодина.

За него сезон 2025 ще отбележи едно изцяло ново начало, тъй като той ще премине в екипа на Априлия. А марката от Ноале определено би се радвала новото ѝ попълнение да дойде с №1, което беше потвърдено и от Валера. Той обаче разкри, че в договора на Мартин с Априлия няма клауза, която да го задължи да кара с №1 и той ще бъде свободен да продължи с №89, ако прецени.

Хорхе Мартин се нуждае от 9-то място в състезанието, за да стане шампион
Хорхе Мартин се нуждае от 9-то място в състезанието, за да стане шампион

„Не, няма такава клауза. Разбира се те ще се радват да видят №1, но това е нещо, което ние още не сме обмисляли, защото първо трябва да спечелим титлата. Това е планът.

„Това няма да е лесно, нищо, че изглежда така, но не е. Така че ние трябва да завършим уикенд и да видим дали сме постигнали целта си. А след това ще преценим дали той ще използва №1, или не. Но той ще мисли по въпроса само, ако всичко мине добре“, заяви Валера.

Еспаргаро: Мартин е под огромно напрежение, постоянно говоря с него
Еспаргаро: Мартин е под огромно напрежение, постоянно говоря с него

В момента с №1 се състезава Баная, който възроди традицията шампионът в кралския клас да кара с този номер докато защитава титлата. Преди италианецът за последно видяхме №1 в MotoGP през 2012 година, благодарение на Кейси Стоунър, който кара с единицата и през 2008. Освен австралиеца и Баная №1 от началото на MotoGP-ерата през 2002 година са използвали още покойният Ники Хейдън през 2007 и Хорхе Лоренцо, който го стори през 2011, след като спечели първата си титла, но през 2013 и 2016 кара с №99, въпреки че и тогава беше действащ шампион.

Снимки: Red Bull Content Pool

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички