Тойота се завърна във Формула 1 след 15-годишно отсъствие като технически партньор на Хаас и до момента и двете страни са заети да опровергават предположенията, че японският гигант ще купи американския отбор или пък ще стартира програма за задвижващи системи.
Но Тойота получава интересна възможност, която е пряко свързана с представянето на Хаас в световния шампионат - японците ще имат право да налагат вето на някой или и на двамата пилоти на тима, ако не са съгласни с избора. Това право ще може да се упражни след изтичането на договорите на двамата нови пилоти на отбора Естебан Окон и Оливър Беарман, но се предполага, че Тойота ще започне да го упражнява още през 2026 година.
Шефът на Хаас: Отборът не се продава, Тойота няма да ни купи!
В Тойота не крият амбицията си да помогнат на млад японски пилот да стигне до Формула 1 и гигантът да е в позицията на Хонда - компанията вече разполага с Юки Цунода. Прогресът на Цунода обаче се бави заради упоритото нежелание на Ред Бул да го разглежда като сериозен претендент за мястото на Серхио Перес. Дори се наложи шефовете на Хонда да притиснат сериозно Ред Бул, за да получи Юки възможност да тества болид на световните шампиони.
Защо завръщането на Тойота във Формула 1 не е точно завръщане
В момента Тойота разполага с един пилот, който е близо до Формула 1 - 25-годишният Ритомо Мията, който се състезава във Формула 2. Тойота го подкрепя от 2016 година и зад гърба си той вече има титли в японската Формула 4, Супер Формула Лайтс, Супер GT и Супер Формула.
Снимки: Gettyimages