Бившият пилот във Формула 1 Кристиан Данър отправи доста остра критика към Международната автомобилна федерация (ФИА) след неоачваното уволнение на рейс директора във Формула 1 Нилс Витих.
Неочаквано напусна рейс директорът на Формула 1
Във вторник от ФИА обявиха, че Витих е напуснал поста си три кръга преди края на сезон 2024 и ще бъде заменен от рейс директора във Формула 2 и Формула 3 Руи Маркес. Малко по-късно обаче самият Витих потвърди, че не е напуснал доброволно, а е бил освободен от поста си, въпреки че се радваше на огромна популярност сред пилотите.
От ФИА уволнили Витих заради проблеми с Бин Сулайем
Според Данър този ход на президента на ФИА Мохамед бин Сулайем е опит от страна на дубаеца да разсее обществеността от войната, която започна да се води между него и пилотите. Повод за нея станаха наказанията, които бяха наложени на Шарл Леклер и Макс Верстапен за използването на неприличен език в последните месеци.
От ФИА обясниха различните наказания на Верстапен и Леклер
„Носиш невероятна отговорност и не всеки може да се справи с това напрежение. Трябва да взимаш решения, които са в интерес на спорта и безопасността. Това уволнение е драматично, защото рейс директорите във Формула 1 не растат по дърветата. Те са растения, които трябва да се отглеждат с години.
„За мен има само едно заключение: да оставиш безгрешен рейс директор на улицата без причина е на само скандално, но и необмислено. Кой трябва да го замести? Къде са младите състезателни директори, които да се изправят срещу Кристиан Хорнър, Тото Волф или Зак Браун?
„Напрежението е невероятно високо. С Едуардо Фрейтас се видя, че не всеки добър рейс директор става за Формула 1. Сега имахме човек, който се справяше безгрешно.
„Той беше напълно безпристрастен, беше силен рейс директор, който не интерпретираше правилата, а ги прилагаше. Вече говорих за младите таланти. Дори и да има подходящ кандидат: кой би са наел да върши тази работа, знаейки, че може да бъде уволнен, дори да бъде безгрешен?
„Вторият голям проблем е защо. Не можеш просто така да уволняваш хора, дори и в бизнеса, защото те не са ти угодни. Ако това се решава от комитет, то ще са нужни аргументи, а такива нямаше.
„Първата ми мисъл беше писмото на GPDA (Асоциацията на Гран При Пилотите), но то не беше насочено към рейс директора, а към президента на ФИА. Може би той е с тънка кожа. Желанието да отклониш вниманието от един проблем не е причина да уволняваш рейс директора.
„С оглед факта, че няма реален нов талант, аз смятам, че това е фатална грешка от страна на ФИА. Това е ненужно дестабилизиране на цялата система“, заяви Данър.
Снимки: Imago