Във вторник Марк Маркес ще направи своя неофициален дебют като заводски пилот на Дукати. Това ще се случи по време на официалния тест в MotoGP, който ще се проведе на пистата „Каталуния“ край Барселона.
MotoGP премести и първия си тест преди сезон 2025
А според официалния тестов пилот на Дукати Микеле Пиро тогава Маркес ще разполага с два различни модела на мотора на италианската марка. Испанецът ще има в гаража си както последната версия на Desmosedici GP25 за 2025 година, така и моделът Desmosedici GP24, това беше потвърдено от тестовия пилот на Дукати Микеле Пиро.
VR46 Дукати избра Микеле Пиро за заместник на Ди Джанантонио в Барселона
Идеята на Дукати е по този начин да се улесни адаптацията на Маркес към Desmosedici GP25, след като през тази година той се състезава с Desmosedici GP23 в екипа на Грезини. Освен това по този начин Маркес ще придобие по-реална представа защо Desmosedici GP24 е толкова доминантна машина.
Стоунър каза как Дукати ще влияе на съперничеството между Баная и Маркес
До момента през сезона 15 от 19-те състезания в MotoGP са спечелени от пилоти, които карат с Desmosedici GP24. Единствените две изключения са Маркес, който има три победи и Маверик Винялес, който спечели с Априлия в Съединените щати в началото на сезона.
„Той ще има и GP24, ще може да изпробва и двата мотора – каза Пиро пред GPOne. – Очаквам той да каже, че всичко е малко по-добро. Не би трябвало да бъде с половин секунда или осем десети по-бърз. Не очаквам революция или нещо по-специално.“
Италианецът също така коментира и развитието на Desmosedici GP25, което е неговата основна задача зад кулисите на MotoGP. За последно той работи по мотора през миналата седмица на пистата „Херес“, а през годината има проведени още много тестове на различни трасета из Европа.
„Ще Ви е трудно да забележите еволюцията. И все пак, както всяка година, ние се опитваме да се подобрим и вярвам, че моторът за 2025 година е още една стъпка напред. Последните тестове потвърдиха това. Няма голяма революция, а по-скоро малки подобрения, които ще трябва да бъдат потвърдени и на други писти.
„Идеята винаги е била една и съща, да намерим подобрения спрямо GP24, защото това ще означава, че сме намерили нещо. Но не е лесно и ще е позитив да направим стъпка като тази, която имаше между GP22 и GP23, която да ни позволи винаги да сме конкурентни.
„Мисля, че това, което прави разликата е фактът, че ние сме силни във всички състезания, а не само в определени. Тази година GP24 показа, че е силен мотор във всички фази, нещо, което не се случи между GP22 и GP23.
„Това не е даденост, защото не е лесно да намериш подобрение от половин секунда в мотор, който е толкова добър. Но ние работим по въпроса и нямаме търпение Пеко и Марк да го изпробват. Аз също съм любопитен да го тествам на писта като Барселона, където сцеплението обикновено е ниско“, обясни Пиро.
Той добави още, че GP25 е изграден да подхожда на стила на Франческо Баная, но отчете, че подобренията, които са направени във фазата на спиране ще подхождат и на Маркес.
„Точни термин за новата аеродинамика е по-ядосана. Тя е по-състезателна, защото коригирахме някои неща за Пеко. Така че сега характеристиката ще е за по-твърдо спиране, както Баная и Маркес обичат“, каза Пиро.
Снимки: Red Bull Content Pool